האם במשטרת ירושלים ידעו על האיומים על חייו של יהודה גליק ולא עשו דבר? מאז ניסיון ההתנקשות בשבוע שעבר בפעיל העלייה להר הבית טענו קצינים בכירים כי גליק מעולם לא התלונן שהוא מאוים וכי למשטרה לא היה מידע על איומים כלשהם על חייו. ואולם הקלטות המצויות בידי"מעריב-השבוע" מספרות סיפור אחר לגמרי, ולפיו מידע בנושא היה מצוי - וגם הקצונה הבכירה במשטרת הבירה יודעה בו.

האזינו להקלטות הנוספות: 1  2 

לפני כחודשיים הגיעו גליק ואחד מחבריו לפגישה עם מפקד מרחב דוד במשטרת מחוז ירושלים, ניצב משנה אבי ביטון. ברקע הפגישה עמדה תלונה של גליק על כך שהמשטרה לא עושה דבר כנגד ה"מוראביטון", חבורת גברים ערבים היושבים דרך קבע בהר הבית, נצמדים בצעקות ובקללות אל יהודים העולים אל ההר ולא פעם גם תוקפים אותם.

נצ"מ ביטון הסכים עם גליק כי מדובר במצב "בלתי נסבל", ואז עבר לדבר על גליק עצמו. "מר גליק, באיזשהו מקום הופך להיות סדין אדום", נשמע ביטון מסביר, "אני רואה מה הצד השני חושב, אני רואה מה הצד השני כותב. דרך אגב, הוזהרת שלא יפגעו בך. הרי היה לנו איזשהו מידע מודיעיני שמישהו רוצה לפגוע".


האם המשטרה ידעה? פעילי ימין בזירת האירוע. צילום: מרק ישראל סלם. 

הקצין הבכיר לא הבהיר מהו אותו מידע מודיעיני, אבל ניכר מהדברים שגליק לא הופתע ממה שהוא שמע. "אני מקבל את זה בפייסבוק שלי מדי יום", הוא השיב לביטון, "מאיימים על החיים שלי מדי יום".

בהמשך סיפר הקצין ביטון לגליק כי הוא נפגש עם אנשי ה'מוראביטון' שעל ההר: "שאלתי אותם, 'מה מפריע לכם. בואו תגידו לי  מה מפריע לכם'. הם אמרו לי: 'מפריע לנו שיהודה גליק עולה להר הבית ארבע-חמש פעמים ביום. מבחינתנו זו התגרות. מבחינתנו זה קו אדום. פשוט אמרו את זה בצורה גלויה".

הדברים הללו לא הפתיעו את נצ"מ ביטון. "אני, לא היו צריכים להגיד לי את זה. אני קורא ערבית ואני פותח את האתרים, את אתרי האינטרנט השונים, הם אומרים 'יהודה גליק עולה כל יום, שלוש-ארבע פעמים ביום, כדי להתגרות בנו והוא מדבר על בית מקדש, על להעיף את המוסלמים משטח הר הבית'".

חברו של גליק ביקש להזהיר את קצין המשטרה הבכיר מפני מה שעלול להתרחש אם המשטרה לא תעשה דבר בנדון. "אם אתם לא תמנעו מהערבים להמשיך את ההחמרה, הם עלולים לשלוף סכין באיזשהו שלב, לעשות דברים חמורים יותר, זה יגיע למצב שאתם בטח לא רוצים שזה יגיע".

האמירות הללו לא מותירות מקום לספק: במשטרת ירושלים, עד לרמות הגבוהות ביותר, ידעו  שיהודה גליק מאוים. ממשטרת ירושלים לא נמסרה תגובה לדברים.