העיתון הכווייתי אל-ג'רידה מפרסם הבוקר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה ערכו פגישה חשאית בעמאן בנסיון להרגיע את המתיחות בין שתי המדינות. מקורות אמרו לעיתון כי הפגישה עסקה במתיחות בירושלים בימים האחרונים ובסוגיית הר הבית, כמו גם בהרחבת הבנייה במזרח ירושלים.

לפי הדיווח, בפגישה סוכם על הידוק שיתוף הפעולה בין ישראל לווקף, כדי להביא לרגיעה. לדברי העיתון, הקריאה של נתניהו אתמול לח"כים להפגין איפוק ולהימנע מעלייה להר הבית, נבעה מאותה הפגישה. בסיומה של הפגישה, עדכן המלך עבדאללה את יו"ר הרשות אבו מאזן בתוכנה.

עבדאללה השמיע בימים האחרונים הצהרות תקיפות נגד ישראל. לפני שבוע אף ביקשה ירדן, בשם הפלסטינים, ממועצת הביטחון לקיים ישיבת חירום בעקבות הבנייה המתוכננת במזרח ירושלים. 


נתניהו ועבדאללה, נסיעה חשאית לעמאן. צילום: קובי גדעון, פלאש 90

אתמול בפתח ישיבת הממשלה, הבהיר נתניהו: "לא נשנה את סידורי הפולחן שנהוגים בהר הבית זה עשרות שנים. אנחנו מחוייבים לשמור על הסטטוס קוו ליהודים, למוסלמים ולנוצרים. מה שנדרש כרגע זו הרגעת הרוחות, אחריות ואיפוק. אנחנו נחושים לשמור על הסטטוס קוו לכל הדתות כדי למנוע התלקחות בהר הבית וסביבו".

דבריו של נתניהו נקטעו בקריאת ביניים לא אופיינית מצד שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שפנה לנתניהו ותהה ברם 'מה לדבי ההסתה המתמשכת של הרשות הפלסטינית נגד ישראל בנושא הר הבית. אבו מאזן מסית יותר מכל גורם אחר'.

ראש הממשלה הגביר את קולו והמשיך: "קל מאד להצית את דתית. הרבה יותר קשה לכבותה. המסרים האלה הועברו לאבו מאזן ולכל הגורמים במרחב, גם בתוכנו. מה שנדרש כרגע זו הרגעת הרוחות". נתניהו אמר לשרים כי גם על הנהגת הרשות לפעול להרגעת הרוחות.