"אולי עוד ניפגש", כך אמר הבוקר (ב') השר גדעון סער בעת שהגיש את מכתב ההתפטרות שלו מהכנסת ליו"ר יולי אדלשטיין, יום אחרי שהגיש את מכתב ההתפטרות מהממשלה.

עם בואו ללשכת היו"ר, אמר סער לאדלשטיין: "אני מגיש לך מכתב התפטרות מהכנסת ה-19 לאחר כמעט 12 שנה. אני מודה שזה מאד מרגש אחרי ארבע כנסות ותפקידים שונים, גם בממשלה וגם בנכסת, שבהם היתה לי זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל". סער הוסיף: "היום אני מתחיל פרק חדש בחיי, פניי לעתיד ותמיד יש מחר".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "אני שמח לראותך, אך לא בנסיבות האלו. הערב נדבר במליאה על פועלך ושם נזכיר את שבחך. הכנסת היום לצערי מפסידה את אחד הפרלמנטרים הטובים שהיו כאן". כאן, העיר סער הערה, שאולי מלמדת על כוונותיו לעתיד. "אולי עוד ניפגש", השיב לאדלשטיין.

במקומו של סער, יושבע ביום רביעי בכנסת ח"כ ליאון ליטיניצקי מ"ישראל ביתנו" (במסגרת הסכם האיחוד של "הליכוד ביתנו"). בכך יירד מספר חברי סיעת הליכוד בכנסת ל-18.

לפני כחודש וחצי הדהים שר הפנים את המערכת הפוליטית כולה כשהודיע על פרישתו מן החיים הפוליטיים ועל רצונו לשהות במחיצת רעייתו גאולה אבן ובנו דוד שעושה את צעדיו הראשונים. למרות דבריו של סער באשר לנסיבות פרישתו, רבים במערכת הפוליטית מעריכים כח שר הפנים החליט לקחת פסק זמן בגלל יחסיו עם ראש הממשלה ומהתנהלותו.

בעקבות התפטרותו של סער, צפוי שר התקשורת גלעד ארדן להודיע לראש הממשלה האם בכוונתו לקבל את הצעתו לכהן כשר הפנים או לממש את הצעת שר החוץ אביגדור ליברמן לכהן כשגריר ישראל באו"ם.

בכל מקרה, ההחלטה של ארדן תפתח קרב ירושה בליכוד על התיק שייתפנה, אליו לוטשים עיניים כמעט כל חברי הכנסת של הסיעה שאינם שרים בראשם ח"כ יריב לוין וח"כ גילה גמליאל שטוענים כי נתניהו הבטיח להם קידום בדמות מינוי לשר בעבר. לאחרונה עלה גם שמו של סגן שר החוץ צחי הנגבי כמועמד אפשרי למינוי בשל ניסיונו המיניסטריאלי בעבר.