22 חודשי מאסר נגזרו על אחמד שורבאג'י, שהורשע בעבירות של אימונים בלתי חוקיים בארגון הטרור הפועל בעיראק ובסוריה, "דאע״ש". על פי כתב האישום בו הודה הנאשם, באמצע ינואר 2014, הוא וחבריו החליטו לצאת מישראל, על מנת לחבור לכוחות המורדים בסוריה. גזר הדין נקבע על ידי סגנית נשיא בית המשפט השלום בחיפה, אורית קנטור.

כתב האישום מפרט כי הם יצאו דרך טורקיה, ומשם הסתננו לסוריה, שם הצטרפו ליחידת מורדים חמושים המכנה עצמה "ג'יש מוחמד" כשבמסגרת שהו כשבוע והתאמנו אימוני כושר גופניים. אחרי שבוע האימונים הם הצטרפו אל ארגון "המדינה האסלאמית", המכונה דאע"ש.

על פי כתב האישום, מאז הצטרפותם לארגון הרצחני, ומשך כארבעה חודשים, שורבאג'י, ״השתתף במחנה אימונים צבאי שנמשך כשבוע, השתתף בשיעורי דת, למד עיונית אודות נתונים מאפיינים ואופן השימוש במגוון כלי נשק, בכללם קלצ'ניקוב, מטול אר.פי.ג'י, מקלע כבד ורימונים".

"הנאשם התאמן מעשית בירי ברובה במקלע כבד ובזריקת רימון, הודרך והתאמן באחיזת רובה, פירוק, הרכבה וניקוי נשק מסוג קלצ'ניקוב, נשא נשק אישי מסוג קלצ'ניקוב, מסר את דרכונו והדרכון לא הושב לו, הודרך והתאמן בזחילה, קפיצה במהלך לחימה, תפיסת מחסה בעת לחימה, ביצוע ירי, כיבוש, אימון גופני של כושר ריצה, זחילה וקפיצה".

לוחם דאעש. "סביר להניח כי שיתוף הפעולה של הנאשם עם רשויות הביטחון עשוי לסייע לישראל"

עוד סופר כי שורבאג'י "נע בתחומי סוריה כשהוא לבוש מדים וחמוש ברובה מסוג קלצ'ניקוב, ביצע שמירות כשהוא חמוש בנשק, נטל חלק בשני קרבות תוך ביצוע ירי מנשקו והוצב במחסומים תוך ביצוע סיורים צבאיים שנועדו לבלום התקדמות אפשרות של כוחות הממסד״, לשון כתב האישום.

המפנה חל ב-16 לאפריל 2014, אז החליט שורבאג'י שהוא רוצה לחזור לישראל, ויצר קשר עם גורם ביטחון ישראלי, לו אמר שביצע טעות וביקש לחזור לישראל. שורבאג'י שב ארצה ועם נחיתתו בנתב״ג הוא נעצר.

בגזר הדין נכתב כי ״בצדק מציינת המאשימה בחלק הכללי לכתב האישום המתוקן, כי תופעה זו של יציאת אזרחים או תושבים מישראל ללחימה בסוריה בצד כוחות המורדים תחת חסות ארגונים ג'יהאדים שונים, טומנת בחובה סיכונים ממשיים שאותן הכשרות תנוצלנה ע"י האזרחים לצורך פעילות חבלנית עויינת נגד הממסד הישראלי ונגד תושבי מדינת ישראל באופן שיש בו לסכן באורח ממשי את ביטחון המדינה״.

השופטת ציינה בשיקולים להקלה בעונשו של שורבאג'י כי "ניתן לראות ברצונו העז של הנאשם לחזור לארץ תוך סיכון אפשרי לביטחונו, הבעת חרטה אשר אינה פוטרת אותו אמנם מאחריות פלילית, אך ראויה להתחשבות״, כתבה השופטת קנטור והוסיפה כי ״סביר להניח כי שיתוף הפעולה של הנאשם עם רשויות הביטחון עשוי לסייע למדינת ישראל להתגונן מפני ארגון זה בדרכים כאלה ואחרות״.