ראשי האופוזיציה התכנסו לישיבה משותפת על מנת להיערך למאבק נגד אישורו של תקציב המדינה והגעתו לדיון בכנסת בהמשך החודש. ראש האופוזיציה ויו"ר העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, ביקש לפגוע ב'בטן הרכה' של רה"מ בנימין נתניהו בכהונתו הנוכחית וביקר אותו ואת התקציב שעליו חתום, יחד עם שר האוצר יאיר לפיד.

"ראש הממשלה שהבטיח לציבור את הורדת יוקר המחיה ומחירי הדיור מתחמק מאחריותו ומועל בהבטחתו. הוא מסתתר מאחורי שר האוצר שלו אבל זה התקציב שלו וזה תקציב רע מאד", אמר הרצוג בכינוס והוסיף כי "זה תקציב של הישרדות פוליטית ללא בשורה וללא תקווה לאנשים עם הכנסה נמוכה ולא למעמד הביניים. לא לצעירים, לא לקשישים ולא למבקשי הדיור".

"זה תקציב אנטי ישראלי. איפה הצמיחה שהבטיחו ראש הממשלה ושר האוצר? איפה הירידה במחירי הדיור? הדרום בקריסה וזה לא מקרי כי הממשלה נגועה בחוסר אחריות חברתית. זה תקציב שמנציח פערים חברתיים ואת הפגיעה בחלשים ולכן אסור לתת לו לעבור. נעשה לקואליציה חיים קשים כמו שהתקציב עושה לאזרחים. נראה לציבור על מה מבזבזת הממשלה את כספו", הבטיח הרצוג.

הרצוג. "תקציב אנטי-ישראלי. איפה הצמיחה שהבטיחו?". צילום: פלאש 90

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, אמר בכינוס ראשי האופוזיציה כי "הממשלה חיסלה למעשה את מדיניות הרווחה. התפקיד שלנו הוא לא רק לצעוק אלא לחסום את התקציב הזה ולהציע אלטרנטיבה. אנחנו צריכים להקים צוותים מקצועיים כדי לנצל את החודש וחצי של דיוני התקציב לגרום לממשלה להתבייש בתקציב הזה ושהציבור ידע מה הוא מקבל. להביא לכאן יום יום מפוטרים, נכים וקשישים. להזעיק שמים וארץ".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי "התפקיד שלנו הוא להוציא לממשלה את הנשמה ויש לה לצערי שבע נשמות. התקציב הזה הוא סתירת לחי למשפחות העובדות והוא ירסק את כל מנגנוני הערבות החברתית בישראל. לממשלה אין זכות קיום כי גם כך היא מחרבת את יחסי החוץ עם ארה"ב ואירופה, מתסיסה במקום להרגיע את הרוחות ועל אחת כמה וכמה כשהיא מביאה כזה תקציב", אמר והוסיפה: "אני קוראת ל"יש עתיד" ול"תנועה" לצאת מהממשלה. אין להם מה להמשיך לשבת שם ואפשר להקים קואליציה אחרת. הגיע הזמן גם לדבר על הסדר מדיני כי לאופוזיציה יכולים להיות עוד תפקידים".

זמן קצר אחרי הדברים התייחס שר האוצר יאיר לפיד לנושא התקציב שעומד להגיע לכנסת ואמר מנגד כי "הבוקר הוצאנו לדרך את פרוייקט 'דירה להשכיר' ואישרנו בקבינט הדיור כמה מתחמים לבניית דירות להשכרה. זהו נדבך מרכזי בתכנית הדיור שלנו וחלק מהמאבק שאנחנו מנהלים ביוקר המחיה. המשימה שלנו בהמשך מושב הכנסת תהיה להעביר את תקציב 2015 בכנסת. זה תקציב שהופך את המשוואה ובא לעזור לאזרחים. מגדיל את ההשקעה בבריאות, בחינוך, בביטחון האישי, ברווחה. הוא כלי מרכזי המבטא את סולם הערכים של הממשלה".