הותר לפרסום: עו"ד, תובע פלילי בעבר, חשוד בהעלמת הכנסות בסך של כ-1.5 מיליון שקלים מכתיבת עבודות אקדמיות.

העו"ד שעבד בעבר במחוז תל אביב במשטרה כתובע פלילי, חשוד על ידי רשות המיסים בהעלמת הכנסות ששולמו לו לכאורה בתמורה לכתיבת עבודות אקדמיות. הוא נעצר ברביעי שעבר במסגרת חקירה המתנהלת על ידי מס הכנסה תל אביב ועל פרסום שמו הוטל צו איסור פרסום שהוסר.

החשוד הוא עו"ד ובעל מניות בחברת הוצאה לאור תוכן והדרכה בע"מ, שהוא תאגיד מדיה הכולל גם הוצאת ספרים ידועה. בין שאר כישוריו הוא מוגדר כאמן, צייר, סופר ועורך. לפי החשד, העו"ד עסק בכתיבת עבודות אקדמיות דרך אתר האינטרנט "פריי אקדמיק" מבלי שפתח תיק ברשות המסים וללא הגשת דוחות.


העלמת מס במיליונים. צילום אילוסטרציה: ASAP

מהבקשה למעצר שהוגשה נגדו עולה כי, בתקופה של ארבע שנים, מאז 2010 ועד 2013 הופקדו בחשבונותיו של החשוד כ-1.5 מיליון ₪ ובחשבון החברה הופקדו בשנת 2013 כ- 104,000, כשרוב ההפקדות בוצעו בהעברות בנקאיות או צ'קים קטנים שנאמדו על סך מאות ₪ עד אלפי ש"ח בודדים הפקדות המחזקות ומאששות את החשד לפיו קיבל את הכספים כנגד עבודות אקדמיות שכתב.

חרף הפקדות אלו, מאז שנת 2006 מדווח החשוד על הכנסה שנתית מהמשטרה בסך 50 אלף ש"ח.

יתרה מזאת, התברר כי החשוד מושך כספי מזומן בסכומים גבוהים בסמוך לתאריכי ההפקדה, ויתכן, לפי החשד שהוא משלם לאנשים אחרים שיסייעו לו בכתיבת העבודות.

ביום רביעי שעבר נפתחה החקירה הגלויה, נערכו חיפושים, נתפסו מחשבים, מסמכים וכספים במזומן. עוד נתפסו מסמכים רלוונטיים אצל המייצג של החשוד, ששמר בחקירתו של זכות השתיקה.

בא כוחו של החשוד, עו"ד רני שורץ ממשרד ירון-אלדר פלר שורץ ושות' מסר בתגובה: "מרשי נחקר על ידי מס הכנסה בקשר לפעילותו, מסר גרסא, שיתף פעולה עם החוקרים וזמן קצר לאחר מכן, שוחרר לביתו".