השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו וראש העיר ניר ברקת הגיעו לזירת פיגוע הדריסה בירושלים היום (ד') בצהריים, וקיימו מסיבת עיתונאים מאולתרת, בה התייחסו להיערכות בבירה ובהשלכות הפיגוע על תחושת הבטחון בעיר. במהלך הסיור, אמר אהרונוביץ' כי ימליץ לראש הממשלה להרוס את בתי המחבלים בעקבות האירוע בו נפגעו גם לוחמי מג"ב: "כל מי שפוגע בשוטרים ובאזרחים, הבית שלו ייהרס".

אהרונוביץ' התייחס למצב הבטחוני בבירה ואמר: "זאת פגיעה שנייה בקרבת הרכבת הקלה, הפריסה של המשטרה היא מירבית בדגש על שכונות התפר ובתוך העיר. אנחנו נמשיך לשמור על ירושלים, עיר רגישה שעוברת ימים לא קלים. נמשיך לתת לה את הביטחון. אי אפשר למנוע בכל נקודת זמן שלא יהיו עוד נפגעים, אנו נעשה את הכל למצוא את החיים השלווים בירושלים. ככה אנחנו ננהג".

המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו אמר: "אנחנו נמצאים כרגע באירוע חמור מאוד, אירוע שחזר על מה שהיה פה לפני מספר ימים. האירועים האלה הם אירועים שאנחנו לא ניתן להם להימשך. זה תהליך ארוך. ביטחון אי אפשר לעשות ביום. העלנו 1,000 שוטרים לכאן. אם צריך, נעלה עוד שוטרים כדי להגביר את הביטחון בירושלים".  על פעילות הלוחמים, שהרגו את המחבל, אמר: "זה בדיוק מה שאני מצפה משוטרי ירושלים ומשאר השוטרים כאן. צריך לשמור על ביטחון ירושלים, אנחנו מתעסקים בזה 24/7 ונמשיך לעסוק בזה". 


הפיגוע בירושלים, "העיר עוברת ימים לא קלים". צילום: כבאות ירושלים

ראש העיר ניר ברקת אמר כי מדובר ב"יום קשה לירושלים". "המצב לא קל", הוסיף, "קשה להתמודד עם הפח"ע העממי. לשמחתי הרבה, לוחמים אמיצים לקחו אחריות וחיסלו את המחבל. אנחנו נערכים לעזור למשטרה למנוע אירועים בעתיד. צריך לזכור שמטרת המחבלים היא לשבש את חיינו, ככל שאנחנו לא ממשיכים בשגרת חיינו, מבחינתם זה הישג ואנחנו לא ניתן להם את זה". 

"ביחד ננצח את המלחמה הזאת. אנחנו יושבים עכשיו עם אנשי הרכבת הקלה, ונראה מה אפשר לעשות. ברור לנו שאי אפשר למגן את הכל. אני מציע לכולם להתמודד עם הסוגייה הזאת ביחד".