שר הכלכלה נפתלי בנט מפנה אצבע מאשימה ליו"ר הרשות אבו מאזן בעקבות פיגוע הדריסה בירושלים, בו נהרג אדם אחד ונפצעו עוד 13. ״אבו מאזן הוא הנהג במכוניות המוות בירושלים, והמחבלים הם רק שליחיו", אמר בנט דקות לאחר האירוע, "מדינת ישראל צריכה  להגיד בקול ברור כי ממשלת הפתח-חמאס היא רשות טרור ויש לפעול מולה בהתאם". בנט הוסיף ואמר כי "אין כיפת ברזל נגד נהגי מכוניות. אזרחי ישראל לא יוכלו לחיות בלי הרתעה וריבונות בעיר בירתם. ביטחון הוא לא מותרות״.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן תלה את האשמה בפיגוע באבו מאזן ופשלח מכתב לשרי החוץ של הקהילה הבינלאומית, בו הוא כתב כי ההסתה של יו"ר הרשות, ובמיוחד מכתב התנחומים והעידוד שכתב למחבל שירה ביהודה גליק, היא הסיבה לפיגוע.

>>> אהרונוביץ' בזירת הפיגוע: "נהרוס את בתי המחבלים"

גם חבריו של בנט לבית היהודי התייחסו לפיגוע. ח"כ יוני שטבון, חבר ועדת החוץ והביטחון, וקרא להמשך הבנייה בהתנחלויות. "האיסלאם מנסה לנתק אותנו מעיר הבירה הנצחית שלנו, זה הזמן לבנות ולהבהיר לכולם שזו בירתנו הנצחית", אמר, "מוכרחים להכות, וחזק, בטרור הירושלמי".


"הנהג במכונית המוות", אבו מאזן. צילום: רויטרס

סגן השר ח״כ אבי וורצמן קרא לשר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לפעול בנחרצות להפסקת "האינתיפאדה בבירה". "אירועי הטרור האחרונים פוגעים פגיעה אנושה בריבונותה של מדינת ישראל ולא יעלה הדעת שאזרחי ירושלים לא יוכלו להלך בה בבטחה", אמר.

ח"כ שולי מועלם רפאלי מתחה ביקורת קשה על המפכ"ל יוחנן דנינו: "הוא אמר בוועדת הפנים אמר שמי שטוען שאין  בירושלים ירידה במהומות, ביידויי האבנים ובהפרות הסדר, לא מחובר למציאות. כשמאות מאות שוטרים אבטחו הבוקר את ביקורה של סייענית הטרור חנין זועבי בהר הבית, במקום להיות פרושים בירושלים ולמנוע עוד פיגוע, מפכ"ל המשטרה זקוק בדחיפות לאבחון".

ח"כ דני דנון, לשעבר סגן שר הבטחון, אמר: "מחבלים עם תעודת זהות כחולה מסתובבים חופשי בירושלים ועושים כבשלהם, הגיע הזמן שהשב"כ ומשטרת ישראל יחליפו את הדיסקט לגבי הדרך לטיפול בהרמת הראש של ארגוני הטרור". גם הוא, כמו בנט, התייחס לאבו מאזן ואמר: "הודעת התמיכה שלו במחבל הקודם הייתה דלק למחבל הנוכחי. בדרכו, מוביל אבו מאזן למעשי הפיגוע כנגד אזרחי ישראל ותושבי ירושלים בפרט".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב בפייסבוק לאחר הפיגוע: "לא במקרה מכוונים המחבלים את האנרגיות הרצחניות שלהם לירושלים. זהו לב האומה ולכן לב הסכסוך, ולא בכדִי הם מקשרים אותו למאבק על הר הבית. אותנו לא יחלישו, ירושלים תיוותר חזקה בריבונותנו, אבל העולם חייב להפנים שאין שום עיר בירה המתמודדת עם טרור רצחני מתמיד ברחובותיה, בחסות הסתה חמורה של מי שמתיימר לדרוש מאיתנו נסיגות בשם ה'שלום'".