אווירת הטרור בעיר ירושלים, הגבירה את החששות והזעם בקרב ההורים והילדים בצד הערבי והיהודי כאחד. "אנחנו תקועים בפסגת זאב, כי אין לנו כסף לעבור מכאן. כשרק עברנו לפני כ-20 שנה  היה שקט ורגוע, אך בשנים האחרונות המוזיקה שאנחנו שומעים זה יריות וקולות של מואזין", מספרת מזל כהן, תושבת השכונה. היא מוסיפה כי: "הילדים שלי שלומדים בעיר, יודעים שאסור להם לנסוע ברכבת הקלה אלא רק באוטובוסים . מאוד מדאיג שהפיגוע שהיה היום הוא על ציר מרכזי בירושלים ואין שום דבר בטוח בעיר".

גן הילדים "בית יעקב", שם לומדות ילדות בנות חמש נמצא סמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמואל הנביא. "שמענו הרבה הסירנות וצעקות הבנו שקרה משהו ולא נתנו לילדות לצאת וכשהן שאלו אמרנו שקרתה תאונת דרכים ,סגרנו את הדלת עם מפתח ושידרנו שהכול כרגיל", סיפרה גננת מהגן. "למזלנו מדובר ברחוב עמוס מאוד ויש לידינו ישיבה כך שבדרך כלל שקט פה".

עאדל  גזאוי, נציג ארגון ההורים במזרח ירושלים שגר באבו טור:"הבת שלי לומדת בבית ספר שנמצא במסגד אל אקצא, האווירה מאוד מתוחה פה בתי וכל תלמידי בית הספר  הנמצאים סביב המסגד סובלים מאוד כי כל הזמן היהודים  כולל פוליטיקאים נכנסים למסגד בליווי משטרה  ולא נותנים  בבוקר להיכנס , לא נותנים להתפלל בשעות מסויימות ובכלל זה מקום שאסור לפי ההלכה המוסלמית והיהודית ליהודים להיכנס"


פיגוע הדריסה בירושלים. צילום: כבאות מחוז ירושלים. 

"בשבוע האחרון יש צורך לתת לילדים תחושה של מוגנות בגלל האסלמה ובאוטובוסים יש לאזרחים הערות גזעניות, לפעמים מקללים את הילדים שלנו לכן ארגנו שההורים מבית הספר וחזרה יבואו ויסעו עם הילדים בתחבורה על מנת שלא יציקו לילדים", סיפרה יו"ר  שותפה של ועד ההורים בבית הספר הדו לשוני על שם מקס ריין 'יד ביד' , רונית רוזנטל . "אין תחושה של פחד, אבל בהחלט אווירה של זהירות יתר".

 מארגון ההורים בירושלים נמסר: "אנחנו קוראים להורים לקחת חלק פעיל בהסברה ובמניעת האלימות. ארגון ההורים דורש ממשרד החינוך מעיריית ירושלים להפעיל תכנית חירום לאומית במערכת החינוך- למניעת אלימות וגזענות בירושלים. רק השקעה בחינוך- בכל שכונות ירושלים- תוריד את מפלס השנאה והאלימות".