חמאס הכריז אתמול (ו') על הקמת "צבא עממי" במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. דובר עז עדין אל-קאסם , הזרוע הצבאית של חמאס, אמר כי 2,500 מגוייסים כבר גויסו ומהווים "את החלק הראשון של צבא העם לשחרור אל-אקצא ופלסטין", כך על פי דיווח של סוכנות AEP.

 מוחמד אבו אסקר, גורם רשמי של החמאס, אמר כי החיילים החדשים, כולם לדבריו מעל גיל 20, "מוכנים לכל עימות עם ישראל". לאחרונה ייסד חמאס "צבא עממי" לפלסטינים צעירים על מנת להכין אותם ל "כל מתקפה אפשרית של ישראל", כך אמר גורם רשמי בחמאס במחנה הפליטים ג'בליה ביום שלישי האחרון.

החמאס והג'יהאד האיסלאמי פרסמו הודעות נפרדות ביום חמישי האחרון הקוראות לפלסטינים לצאת לרחובות אחרי תפילות יום השישי "כסולידריות עם מסגד אל-אקצא". חמאס אף קרא לכל הפלסטינים, בעיקר הצעירים, "לצאת ולשמור על אל אקצא ולהגן על ירושלים מפני המצור של ישראל על העיר", כלשון ההודעה. 

"יום שישי צריך להפוך ליום מיוחד בהיסטוריה של המאבק הפלסטיני לשמירת זכויותנו בירושלים", נאמר בהודעה, שאף הפצירה בפלסטינים להתעמת עם כוחות צה"ל ועם מתנחלים ברחבי הגדה. 

ביום חמישי האחרון התכנסו רעולי פנים בכניסה לצור באהר והחלו ליידות אבנים ולירות זיקוקין בכינון ישיר לעבר כוח משטרה ולוחמי מג״ב שביצע פעילות במקום למניעת הפרות סדר ופגיעה בשגרת החיים בסמוך לכביש אשר וינר המוביל לארמון הנציב. הכוחות הדפו את המתפרעים לתוך צור באהר וזיהו דמות שמובילה ומלהיטה את הפורעים להמשיך בעימותים אל מול השוטרים.

צוות של בלשים ממרחב קדם ומג״ב התקדם באופן סמוי לכיוון המתפרעים ובמהלך פעילות מתואמת עם הכוח הגלוי, במהלך הימלטות הפורעים, ביצעו מרדף קצר ועצרו את רעול הפנים שהוביל את העימותים, יחד איתו נעצרו על ידי השוטרים ולוחמי מג״ב הגלויים 2 קטינים נוספים. לאחר חקירה מקיפה גילו החוקרים כי רעול הפנים הדומיננטי, הינו גבר כבן 40 תושב צור באהר ממשוחררי עסקת גלעד שליט שבפעילותו חשוד גם כי הפר את תנאי שחרורו.