ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למהומות בצפון ובאזור ירושלים ואמר כי "ישראל היא מדינת חוק. לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות. נפעל נגד זורקי האבנים, חוסמי הצירים והקוראים להקמת מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל". נתניהו הוסיף כי "מי שלא יכבד את החוק הישראלי ייענש במלוא החומרה. אנחה את שר הפנים לבחון שלילת אזרחות של הקוראים להשמדת מדינת ישראל".

מוקדם יותר היום (ש') פורסם הסרטון שבעקבותיו החלו המהומות, בו תיעוד של שוטר יורה למוות בחיר א-דין חמדאן, צעיר בן 22 שהיה חמוש בסכין בכפר כנא. ביישוב החלו עימותים ועשרות צעירים תושבי היישוב זרקו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר: "אני מגבה את אמירתו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ׳, על כך שמחבל שפוגע באזרחים דינו להיהרג ומחזק את משטרת ישראל שפועלת ברוח זו של אפס סובלנות לטרור".

המתפרעים בכפר כנא. גם להם תיבחן שלילת אזרחות? צילום: דוברות המשטרה

"מקרים כמו אלו שהתרחשו בימים האחרונים ואמש, בהם מחבלים מנסים לפגוע באזרחים תמימים, הם מקרים חמורים, יש לנהוג בהם בהתאם - בנחישות וביעילות וכך עושים שוטרי משטרת ישראל שמסכנים את חייהם בשמירה על שלום האזרחים מפני המחבלים הללו״, דברי השר ליברמן.

יו"ר "הבית היהודי", השר נפתלי בנט קבע כי "מחבל ערבי אחוז טירוף תקף ניידת של שוטרינו עם סכין, בניסיון לרצוח אותם. שוטר ירה בו. זה מה שמצופה מאנשי הבטחון שלנו. אפשר וצריך לבדוק. תמיד אבל זה בטח לא ״רצח בדם קר״ ואסור לנו להפקיר את אנשי כוחות הביטחון שנשלחים להגן עלינו. אם לא נעניק גיבוי נראה עוד ועוד ישראלים נרצחים באמצעות סכינים, זיקוקים ודריסות מכונית".

ראש האופוזיציה ח"כ הרצוג, אמר כי "צריך לבצע חקירה מהירה וממצה עד תום. סרטון האירוע מטריד מאוד. אני קורא לממשלה ולמנהיגות הלאומית לקיים דיאלוג עם תושבי הכפר וכלל הציבור הערבי לפני שנתדרדר למראות ומאורעות אוקטובר 2000".

קארין רוזקובסקי, אבירם זינו, אלון חכמון, נועם אמיר