גורמים בכירים בקואליציה אומרים כי לראש הממשלה בנימין נתניהו לא יהיה מנוס אלא לפטר את השר עמיר פרץ (התנועה) בעקבות הדברים הקשים שהטיח הערב בנתניהו ובשל איומו לא לתמוך בתקציב המדינה שיובא ביום שני לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

יו"ר הקואליציה זאב אלקין אמר למעריב-השבוע כי אם השר עמיר פרץ יצביע בכנסת נגד התקציב הוא יפוטר ואילו סגן השר אופיר אקוניס, המתאם בין הכנסת לממשלה, אמ כי ״השר פרץ חצה כל קו אדום ודינו - פיטורים. דברי בלע של שר נגד ראש ממשלה שהוא חבר בממשלתו הם לא רק חוצפה וחוסר בדרך ארץ ובמנהל תקין, אלא חוסר יושר מוסרי מן המעלה הראשונה. טוב יהיה אם לא יאיים בהתפטרות - אלא יפוטר".

ההערכה היא שאם פרץ לא יתפטר בעצמו יאלץ ראש הממשלה לפטרו. יו"ר הקואליציה זאב אלקין אמר כי "עמיר פרץ מכיר היטב את כללי המשחק הפוליטי. אם הוא לא רוצה להיות חבר בממשלה,את מספר הפקס של לשכת ראש הממשלה כדי לשלוח מכתב התפטרות לא קשה להשיג. לא שמתי לב שהיה קשה לעמיר פרץ להסתכל לרעבים בעיניים במשך כל השנתיים האלה, החל מהרגע שבו הוא נלחם מלחמת חורמה כנגד חברו למפלגה עמרם מצנע על עצם הזכות להיכנס לממשלה בראשות נתניהו".

פרץ. "טוב יהיה אם לא יאיים בהתפטרות - אלא יפוטר". צילום: מרק ישראל סלם

"אני מבין שכרגע מעניין את עמיר עניין השרדותו הפוליטית לקדנציה הבאה וכנראה שהוא מחפש את דרכו במסגרת פוליטית אחרת, אבל הציבור הישראלי לא טיפש והוא יודע להבדיל בין פופוליזם זול ותמרוני השרדות פוליטית לבין עמדה אידיאולוגית אמיתית", אמר אלקין.

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ (התנועה) הודיע בתכנית "פגוש את העיתונות" כי לא יישאר בממשלה אם תמשיך במדיניותה הנוכחית בתחום הכלכלי, חברתי ומדיני והצהיר כי לא יתמוך בתקציב המדינה שיובא לאישור מליאת הכנסת ביום ב' בקריאה ראשונה.

הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ראש הממשלה הפך את מדיניות הייאוש למדיניות עיקרית. "אני לא אתמוך בתקציב כפי שהוא היום, כשזעקת האנשים העניים ביותר מולי, ולא אשאר בממשלה שתמשיך להתנהג כפי שהיא מתנהגת היום".

בנוגע להתפתחויות הביטחוניות בתקופה האחרונה אמר פרץ כי "ראש הממשלה שבוי בידי המגמות הקיצוניות ביותר, דווקא בזמן כזה". לטענתו, "בימים שהכול רותח ובוער סביבנו, ראש הממשלה לוקח טקסטים כל כך קיצוניים, ונותן לגיטימציה להבעיר את השטח".

פרץ נותר עמום בנוגע לשאלה האם יתפטר מהממשלה, ובתשובה לשאלה האם נתניהו ראוי להיות ראש ממשלה. עם זאת אמר כי "הגיע הרגע להתחיל לדבר על אלטרנטיבות לראש הממשלה".