מתיחות בליכוד לקראת ישיבת המפלגה הערב (א') על רקע עימות חזיתי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר המרכז, ח"כ דנון סביב מועד הפריימריז והכנסת שינויים לחוקת המפלגה.

ראש הממשלה מבקש לקיים ביום חמישי השבוע הצבעה בקלפיות ברחבי הארץ שבה יכריעו חברי המרכז בשאלה האם יש להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה ל-25 בדצמבר ולהצביע באותו יום גם על השינויים שהוא רוצה להכניס בחוקת המפלגה.

לעומתו דורש ח"כ דנון לקיים קודם כל דיון והצבעה בנושא השינויים בחוקה ורק אחר כך, במהלך חודש ינואר, להביא לאישור את הצעת ראש הממשלה להקדמת הפריימריז למפלגה.


רוצה בחירות כבר בסוף החודש הבא. נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

הצעה שלישית העומדת על הפרק היא הצעתו של ח"כ משה פייגלין, המתכוון להתמודד על ראשות המפלגה מול נתניהו, לפיה אם הבחירות לכנסת לא יתקיימו בקרוב תשוב המפלגה ותקיים פריימריז חוזרים בתוך שישה חודשים.

"בתנועת הליכוד אין מקום למחטפים והמרכז אינו חותמת גומי. אלחם בכל הניסיונות למחטפים וליוזמות שיפגעו בדמוקרטיה של תנועת הליכוד", אמר אמש ח"כ דנון. הוא הודיע כי אם לא יגיע להבנות עם ראש הממשלה יפעיל את סמכותו כדי להסיר את נושא ההצבעות שראש הממשלה מתכנן ליום ה' הקרוב מסדר היום.

"החוקה מאפשרת לי לקבוע את סדר היום. ראש הממשלה פוחד להתייצב בפני המרכז ולומר את דברו. הוא רוצה לעקוף את המרכז ולפזר ביום חמישי הקרוב קלפיות בעלות של מיליוני שקלים ברחבי הארץ כדי שחברי המרכז יצביעו על הצעתו לקיים את ההצבעה על הקדמת הפריימריז ושינויי החוקה באותו יום. זה מהלך אנטי דמוקרטי", אמר דנון.


"ראש הממשלה פוחד". דנון. צילום: פלאש 90

גורם המקורב לראש הממשלה אמר אמש: "לראש הממשלה סמכות מלאה לקבוע סדר יום לועידה ולקיים הצבעה ביום חמישי הקרוב. אנחנו מקווים שדני דנון לא יעסוק יתר על המידה במבחני כבוד ובכיפופי ידיים".