ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הכריזה על שביתה כללית במגזר הערבי, בעקבות התקרית בה נורה הצעיר, ח'יר א-דין חמדאן, תושב כפר כנא. הוועדה, שקראה לערוך תהלוכות בכל יישובי המגזר, ציינה כי הצעיר הוא "הקורבן ה-48 שנורה למוות על ידי כוחות הביטחון מאז אוקטובר 2000".

בתום הערכת מצב שקיים מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר, הוחלט כי המשטרה תעלה כוננות לרמת פעילות מבצעית ג' - אחת לפני הגבוהה ביותר - לראשונה מאז מבצע צוק איתן.

דנינו הוסיף אמש: "פיקוד המשטרה בראשותי נותן גיבוי מלא ללוחמי, שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל העושים ימים כלילות, במסירות ובנחישות, למען שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. הנחיתי לשיתוף פעולה מלא עם מח"ש, נמתין לתוצאות החקירה. הנחיתי את המפקדים להמשיך ולפעול בערוץ ההידברות עם גורמי הנהגה במגזרים השונים להרגעת הרוחות ולמניעת הסתה ובמקביל לפעול בנחישות כנגד גורמי קיצון המעוניינים להתסיס את האווירה".

בהערכת המצב שקיים מפקד מחוז הצפון, ניצב זהר דביר, הוא הורה לתגבר את כוחות המשטרה בכפר כנא בימים הקרובים.

 יו"ר הוועד, מאזן גנאים, שוחח עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, וטען כי המפכ"ל הבטיח לו "להקים ועדת בדיקה משטרתית בנושא". בוועד הוסיפו כי "האירוע החמור משקף את המנטליות המשטרתית בטיפול בערביי ישראל".

באירוע שתוכנן מראש הפגינו אמש כ-100 פעילי חד"ש במושבה הגרמנית בחיפה במחאה על ההסלמה במזרח ירושלים. המפגינים קשרו גם את האירוע הקשה שלשום בכפר כנא להסלמה הגוברת. חבר הנהגת חד"ש בחיפה, אורי וולטמן, אמר: "יש קשר הדוק בין התנהלות המשטרה במזרח ירושלים לבין הירי בכפר כנא, כי ההתבטאות של השר לביטחון הפנים, לפיה מותר וראוי לירות במחבלים, הובנה על ידי השוטרים בשטח כאור ירוק למדיניות של יד קלה על ההדק. את התוצאות העקובות מדם כולנו יכולים לראות". ממול התקיימה הפגנה של צעירי הליכוד.