פרקליטות המדינה צפויה הבוקר (א') לבחון את הטענות שהעלה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בקלטת שנחשפה ביום שישי האחרון בערוץ 10 ולפיה ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק לקח שוחד במיליונים.

מדובר בקלטת תשיעית שלא היתה כלולה בין שמונה הקלטות שנחשפו לראשונה בניגוד למידע שמסרה הפרקליטות לבית המשפט העליון. בעניין זה סביר להניח כי פרקליטיו של אולמרט יטענו לשיבוש או להטעיה מכוונת שכן סברו עד כה, בהיעדר הודעה אחרת, כי הקלטת היא חלק מאותן שמונה הקלטות עליהן דובר והיו תחת צו איסור פרסום.

גורמים משפטיים מותחים ביקורת חריפה על ההתנהלות של הפרקליטות סביב ההקלטה ועל כך לא טרחה לבחון את הטענות העולות בה, למרות שהחומר היה בידה, ורק כעת, לאחר שנחשפה יבחנו שם האם יש מקום לפתוח בחקירה או בהליך בדיקה נגד ברק.


ביקורת על הפרקליטות. פרקליט המדינה שי ניצן. צילום: רויטרס

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה לחקור את החשדות לכאורה העולות כנגד ברק בקלטות זקן. עו״ד אליעד שרגא, יו״ר התנועה לאיכות השלטון: ״אסור להתעלם מחשדות חמורים כאלו, יש לחקור את הנושא ביסודיות ובמידת הצורך אף להעניק לאולמרט מעמד עד מדינה כדי להגיע לשורשם של דברים ולמגר את תופעת השוחד בצמרת השלטון״

עמותת אומ"ץ והפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בנושא.

ברק מצדו הגיב ואמר לערוץ 10 כי אין לדברים שום שחר. "זו איוולת שאינה ראויה לתגובה ובטח בימים אלו. אין תופסים אדם בשעת צערו".