התעשייה הצבאית תציג השבוע רכב ממוגן חדש, המיועד בין השאר להתמודדות עם טרור עממי, וכן עתיד לשמש לחילוץ והצלה ולסיורי בט"ש לאורך הגבולות. כלי הרכב, המכונה "שומר ראש", הוא רכב משוריין עם הנעה 4X4, והינו יוצא דופן ביכולות המיגון ובמהירות התנועה בתנאי שטח קשים במיוחד. הרכב יוצג בכנס הייצוא HLS, שיתקיים במהלך השבוע בגני התערוכה.   

הרכב הזריז מותאם למתארי קרקע ושטחים קשים במיוחד, כגון חול, בוץ, ושטחים סלעיים. יכולותיו המבצעיות והטכנולוגיות מאפשרות לכוחות הלוחמים גמישות בניוד בין חזיתות, ומקלות על הכוחות להתערב במהירות בזירות לחימה משתנות תוך מתן מיגון ללוחמים.

"שומר ראש" הותאם בבסיסו לאתגרים מבצעיים משתנים, למשימות ביטחון שוטף לאורך הגבולות, לפעילות במרחבים אורבניים, לאירועי טרור ולאירועים נוספים המצריכים כוחות חילוץ והצלה.

הרכב ניתן להתאמה מודולרית פנימית וחיצונית, לצרכיו המבצעיים של הלקוח. לדוגמה, ביכולתו לשמש כרכב סיור, רכב פיקוד ושליטה, פינוי נפגעים, תקשוב ועוד. 

לצידו של "שומר ראש" יוצגו בכנס מערכות ופתרונות הגנתיים שונים שהותאמו להתמודדות עם איומים על העורף ועל בטחון הציבור, כגון מיגוניות להגנת אוכלוסייה אזרחית מפני חומרים מסוכנים ומפני מגוון איומי טילים, וכן פתרונות למיגון גגות של מוסדות ציבור ולהגנה על מתחמים אסטרטגיים. 

בכנס יוצגו גם פיתוחי מגוון אמצעי לחימה ובניהם כדורים לרובים ואקדחים המיועדים למשטרות וליחידות מיוחדות. בנוסף תוכרז פתיחתה של מכללה ללוחמה בטרור, שתתמחה בהכשרות מקצועיות לאבטחת אישים ומתקנים ממלכתיים בארץ ובעולם לצד ניהול מצבי משבר ואירועי חירום. לצורך כך תוקם מנהלת ייעודית שתרכז את כל הידע והניסיון הקיימים בתחום במפעלי התעשׂייה הצבאית, ובראשה יעמוד ניר רגב, לשעבר ראש חטיבת האבטחה הממלכתית במשרד ראש הממשלה, וראש אגף הביטחון של אל-על.