"אין שום קשר וזיקה" בין המו"מ המתנהל עם איראן בנוגע לתוכנית הגרעין שלה לבין מלחמת הקואליציה בהובלת ארה"ב נגד ארגון "המדינה האיסלאמית"  - כך התאמץ היום (א') הנשיא ברק אובמה להבהיר באופן חד משמעי.   

בראיון לתוכנית "מול פני האומה" (Face The Nation, רשת CBS), שציינה היום 60 שנה לעלייתה לאוויר, אמר הנשיא אובמה למנחה הותיק בוב שיפר כי "עדיין קיים פער רציני בין הצדדים במו"מ עם איראן", וכן כי "יתכן ולא יושג הסכם עד לתאריך היעד" (24 בנובמבר, ש.ש). 

אובמה אמר כי מטרת השיחות עם איראן היא להגיע למצב בו לא תהיה מסוגלת הרפוליקה האיסלאמית לייצר נשק גרעיני. עם זאת, ציין הנשיא, איראן מהווה גורם בעייתי גם מעבר לתוכנית הגרעין שלה, שכן היא מעורבת בתמיכה בטרור ובסיוע לגורמים קיצוניים באיזור, וכן נוקטת ברטוריקה אנטי-ישראלית, ולכן, לדבריו של אובמה, "איראן לא תהיה בעלת ברית שלנו". אובמה אף הדגיש כי אין שיתוף פעולה בין ארה"ב לאיראן בנוגע למלחמה בדאעש. 

במהלך הראיון הודה הנשיא אובמה כי כמנהיג המפלגה הדמוקרטית הוא אחראי לתוצאות בחירות אמצע הקדנציה בשבוע שעבר, אבל ציין כי התוצאות הן בעיקר ביטוי של תגובת האמריקאים למה שהגדיר "העיר הזאת שאיננה עובדת", בכוונתו לוושינגטון ולשיתוק שאחז בקונגרס ובסנאט.