דוחו"ת של המשטרה הפדרלית בברזיל וסוכנות הביון של המדינה מצביעים כי מבריחים הקשורים לארגון החיזבאללה ביססו מערכת יחסים הדוקה עם כנופיית פשיעה מקומית. מעיון בחומר ניתן להצביע על כך שמומחים מטעם חיזבאללה צוותו לפעילים בארגון הפשיעה במטרה לסייע להקים רשת של הברחת סמים ונשק, כך לפי המגזין הברזילאי "או-גלובו" (O Globo).

לפי הפרסומים, סדרת מסמכים, שדלפה מהמשטרה הפדרלית הברזילאית, עולה כי שיתוף הפעולה ההדוק בין שני הארגונים החל להתבסס בשנת 2006, אך הדבר לא נתגלה למשטרה ולסוכנויות הביון עד שנת 2008, לאחר מבצע מיוחד שביצעה המשטרה למלחמה בפשע, בו בוצעו מעצרים רבים, שם גם החלו להחשף ראיות למעורבות חיזבאללה בפשע המאורגן במדינה.

המשטרה מצאה ראיות לכך שחיזבאללה סייעה להקים רשת מבריחים בין לאומית של נשק עבור ארגון הפשע הברזילאי CCP,  זאת לאחר שאנשי הארגון הבטיחו להעניק הגנה לאסירי הארגון הכלואים בברזיל.


מסייעים לארגוני הפשע בשביל כסף והגנה לאסיריהם, ארגון חיזבאללה. צילום: רויטרס

במסמכים נכתב כי לארגון הפשע "נוכחות חזקה בבתי הכלא בסאו פאולו" וכי "הארגון הלבנוני סייע לאינטרסים של ארגון הפשע הברזילאי תוך שהוא שומר חלק לא מבוטל מהרווחים לעצמו".

תחומי העיסוק של ארגון חיזבאללה ושותפיו הברזילאיים כוללים ייבוא וייצוא של סמים לארצות הברית, ייבוא של נשק ללקוחות בברזיל ואפילו תיווך של עסקה ענקית לקניית חומרי נפץ בשביל ארגוני הפשיעה.

איזור הפעילות של חיזבאללה בברזיל מתמקד באזור הגבול המשולש בין ברזיל-אורגוואי וארגנטינה שידוע כאיזור שאכיפת החוק בו היא קשה ורופפת.