חייל בן 20 נפצע באורח קשה-אנוש לאחר שנדקר בשעות הצהריים ע"י פלסטיני, שוהה בלתי חוקי, אשר הגיע לאיזור תחנת רכבת ההגנה ונעצר לאחר מרדף בו השתתפו גם אזרחים.

מפקד מחוז ת"א, בנצי סאו אמר לאחר האירוע: "אני קודם כל רוצה לאחל החלמה מהירה לחייל שנפצע. אנחנו מתייחסים לזה באירוע חמור מאוד. יחד עם זאת, כרגע אני מתייחס לפרטים ראשונים.

"התמונה הראשונית שברורה לנו היא שחייל הותקף ע"י בני מיעוטים בעזרת סכין, דקר אותו וניסה לחטוף את נשקו. בזירה היו שני אזרחים שהצליחו להדוף אותו וחברו לכוח המשטרה, הוא נעצר במרחק של 200 מטרים, שם נוצר המגע הראשון בינו לבין כוח שיטור שרץ לאירוע. השוטרים נכנסו לסריקה של מבנה בקומה הרביעית, שם הוא אותר ונעצר. מכאן אנחנו נמשיך ונשלים את החקירה ביחד עם שב"כ. אנחנו עושים ניסיונות לאתר עוד חשודים. אני מבקש מהציבור לגלות עירנות, לדווח על כל חפץ חשוד. במיוחד בתקופה הרגישה שכולנו נמצאים בה. שוטרים ואזרחים כאחד.

אזרחים שהיו במקום סיפרו כי "זה היה מפחיד. החייל פסע לתומו כשלפתע זינק לעברו מחבל מטורף שהחל לדקור אותו ללא רחם. היו אזרחים אמיצים שמיהרו לעזור וזה היה מפחיד. הוא יכל לפגוע בהרבה מאד אנשים שהיו כאן. אנחנו מבוגרים אז נותרנו מבוהלים בצד". לאחר האירוע נאספו אזרחים רבים במקום והחלו לפתוח בקריאות "מוות למחבלים".

קובי, עד ראייה שהגיע לאיזור אמר: "הגעתי על גשר ההגנה יחד עם גלעד, שהיה איתי באוטו. תוך כדי נסיעה ראינו בחור גדול ורחב מידות סווטשרט אדום מרים את ידו על חייל, כנראה מחיל אויר. חבר שלי נתן לו אגרוף ואני התחלתי לרדוף אחריו תוך שאני מתאר לשוטרים אותו ואת כיוון הבריחהץ אח"כ חזרתי לפתע לראות מה איתו. כשהגעתי אליו הוא היה בסוג של הכרה, מצב טוב יותר אבל עד שהאמבולנס הגיע מצבו החמיר בקצב מהיר. הרבה דם ניגר.

"רדפתי אחריו, אחרי שהוא קיבל אגרוף מחבר שלי הוא השליך סכין, וברח לכיוון בהתחנה המרכזית החדשה. גלעד נתן לו אגרוף והוריד אותו מעליו".