ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, התייחס בפתיחת ישיבת סיעת הליכוד לאירוע הדקירה בתל אביב ושיגר מסר ברור לערביי ישראל.

"לטרור שמופעל נגדנו אין שום גבולות, הוא מופנה לכל הארץ, המפגעים המסתיים רוצים לסלק אותנו מכל מקום, בכל מקום שאנחנו נמצאים בו. לתפיסתם אנחנו לא צריכים להיות בירושלים ותל אביב. אני מבטיח דבר אחד, הם לא יצליחו בזה. אנחנו נמשיך להילחם בטרור, אנחנו ננצח אותו, ניאבק בהסתה של הרשות הפלסטינית, אנחנו נפעל בנחישות נגד אלה שקוראים להשמדתנו.

"לכל המפגינים שקוראים בגנותה של מדינת ישראל אני אומר שאתם מוזמנים לעבור לרשות הפלסטינית או לעזה, לא נערים שום קושי בעניין הזה. אבל על מי שנשאר פה אנחנו נערים קשיים בפני מפגעים וטרוריסיטים. הנחיתי להפעיל את כל הכלים ולפעול בכל חומרת החוק, כולל חוקים חדש, כולל הרס בתים ואמצעים אחרים. אנחנו לא נסבול את זה". נתניהו סיכם ואמר: "זה לא הזמן לאמירות מפלגות. צריכים להיות מאוחדים", אמר ראש הממשלה.


מסר תקיף. נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס בפתיחת ישיבת סיעת "ישראל ביתנו" למצב המתוח ברחבי הארץ: "אי אפשר לדרוש מהמשטרה להשליט סדר ולפעול בנחישו וגם להתנפל עליה שהיא עושה זאת.

"לגבי תקרית הצעיר הערבי שנורה, שוחחתי עם שר החוץ הבריטי ואמרתי לו שאם מישהו היה רץ עם סכין לעבר חיילים בריטיים, זה עשוי להיגמר באותה תוצאה בדיוק. צריכים לגבות את מח"ש ומשרד המשפטים יעשו את עבודתם נאמנה. לא מדובר במישהו צעיר תמים וצדיק ולא קשור לאירוע. היה שם איום ממשי וצריך לפעול בנחישות. מקווה שנוכל לבטל את התושבות של מספר אנשים. הם לא אזרחי ישראל ולכן זה יהיה יותר קל.

"אנחנו לא מחפשים ליצור פרובוקציות או חיכוכים, ומי שרוצה לעשות זאת, צריך להבין שנפעל נגדו בנחישות נגד אלה שמסיתים ומתפרעים. זה שחנין זועבי אומרת שמי שחטף את שלושת הנערים זאת לא פעולת טרור והיא מסתובבת והיא לא מאחורי סורג ובריח זה מעודד טרור.

"גם אותו מכתב של אבו מאזן שלח למשפחה של המחבל מהג'יהאד האיסלאמי שניסה לרצוח יהודי ושולח לו מכתב שהוא גיבור והוא מעניק פרס כספי זה דבר בלתי סביר בעליל. כשאנחנו מדברים על שקט, אנחנו צריכים לקרוא לציבור הערבי להירגע. המנהיגות הערבית פשוט מסיתה ומדרבנת פעילויות.

"דווקא היום, כשאנחנו מדברים על התהליך המדיני, ברור יותר מקודם שזה בהחלט חייב להיות חלק מהסדר. אנחנו פה, הם שם, המשולש צריך להיות חלק ממדינה פלסטינית. הבעיות שם לא קשורות אלינו. מי ששם מטענים מתחת לראשי מכוניות של פתח בעזה. זה לא קשור לישראל".


פיגוע הדקירה ברכבת ההגנה, היום. צילום: אבשלום ששוני

השר יאיר לפיד אמר בישיבת "יש עתיד": "שוחחתי עם מנהיגים בציבור הערבי, אני קורא לכל הפוליטיקאים, שרים וחברי כנסת, להפסיק עם ההתלהמות ולעזור למשטרה ולשב"כ להוריד את הלהבות". לפיד התייחס גם לתקציב והוסיף: "היום נצביע על התקציב, זה תקציב חברתי שמגדיל את ההשקעה בחינוך, בביטחון האישי, תקציב שמגדיל את ההשקעה ברווחה ומאפשר לראשונה לנקוט בפעילות חשובות ולהוציא אוכלוסיות ממעגל העוני".

שרת המשפטים ציפי לבני אמרה בישיבת סיעת "התנועה" בעקבות הפיגוע בת"א: "ימים קשים למדינת ישראל, היום היה עוד פיגוע ואני מאחלת החלמה מהירה לפצוע. נגד הטרור צריך להילחם אבל צריך להבין שהכל קשור - ירושלים, עזה, יו"ש, ת"א.

"יהיו כאלה שינסו לנצל ימים אלה כדי לזרוק סיסמאות קצת ילדותיות כמו אין מה לעשות, אבל האחריות היא מורכבת ותפקידנו לומר את האמת גם כשהיא כואבת. כשיש אלימות מהסוג הזה, לא רק בין ערבים ליהודים, אלא גם בין יהודים ויהודים,

"זה סימן שהסכסוך גלש פנימה. לצערי עבור חלק מהאזרחים היהודים, הערבים נתפסים כאויב, ועבור חלק מהתושבים הערבים, השלטון נחשב כשלטון זר. אנחנו חייבים לשים לזה סוף, עלינו להרגיע את הרוחות לפני שיהיה מאוחר מדי".

לבני התייחסה גם לאירועי כפר כנא ואמרה: "לא מספיק לומר שיש שיוויון בפני החוק, צריך לוודא שיש אכיפה שיוויונית, גם של הפרקליטות וגם של המשטרה. אין אדם מעל החוק, גם לא שוטרים. היא אמרה כי מח"ש, בפיקוח פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, בודקים את האירוע בכפר כנא והוסיפה: "אני מבקשת מכולם לחכות לתוצאות הבדיקות. אסור לשפוט מוקדם מדי. צריך לראות את כל העובדות ואנחנו לא יודעים אותן עדיין".

היא הדגישה כי בישראל "אין אדם שעומד מעל החוק והחלוקה לא תהיה בין יהודים לערבים אלא בין פורעי חוק לאוכפי חוק".

שר הכלכלה, נפתלי בנט אמר בתגובה לפיגוע הדקירה בתל אביב: ״זהו פיגוע חמור, שמוכיח כי קונספציית הבטונדות פשטה את הרגל. אי אפשר למגן אנשים ברחוב, אלא צריך להביא לכך שהמסיתים, יורי הזיקוקים והמתפרעים ישבו בכלא. זאת מדיניות הביטחון הנכונה. אבו מאזן הפך להיות יורשו של ערפאת, רק בלבוש אחר: הוא טרוריסט בחליפה, ויש להתנהג אליו בהתאם״.