התעשייה האווירית ביצעה הבוקר (ב), בשיתוף משרד הביטחון, ניסוי מוצלח של מערכת ברק 8 בשדה ניסויים שמיקומו לא ניתן לפרסום. המערכת נמכרה בהיקפים גדולים מאוד לכמה לקוחות. עברה סדרה שלימה של ניסויים והיום בוצע ניסוי מבצעי שבו כל המערכות נבדקו. על סמך התרחיש המבצעי המערכת בוחרת את הטיל המתאים והוא מבייט עצמו למטרה עד להשמדה סופית.

"מתוצאות הניסוי ניתן לראות כי המערכת תקינה לחלוטין", אומרים בתעשייה האווירית. המערכת מותקנת ברגעים אלה על מספר ספינות בכמה מדינות. כל מערכת הנשק כוללת מכ"מ וכל העזרים הנילווים מותקנים על ספינות והיא יכולה להיכנס לשירות מבצעי תוך מספר חודשים באופן מלא.

עוד אומרים בתעשייה האווירית כי הניסוי הביא לידי מבחן את כל רכיבי מערכת הנשק לשביעות רצונם של נציגי הלקוחות. מומחים ישראלים ואנשי מחקר הודים, יחד עם נציגי משרד הביטחון ומפא"ת, נטלו חלק בניסוי הבוקר יחד עם נציגי הצבאות של שתי המדינות. 

ברק 8 היא מערכת הגנה אווירית הנותנת מענה למגוון רחב של איומים בזירה הימית והיבשתית כאחד ומיועדת לשימוש צה"ל וזרועות הביטחון בהודו. המערכת כוללת מכ"מ דיגיטלי מתקדם, מערך שליטה ובקרה, משגרים וטילים בעלי ראש ביות מתקדם ביותר.