אביו של מבצע הפיגוע בתל אביב, נור אדין אבו חאשיה (18), אמר היום כי הופתע לגלות שבנו אחראי לביצוע הפיגוע נגד החייל בתל אביב.

האב, חאלד אבו חאשיה, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען": "בני יצא אתמול מהבית במחנה עסקר ממזרח לעיר שכם, כדי לחפש עבודה כצבע בישראל. זוהי הפעם הראשונה שהוא נכנס לישראל".

לדברי האב, "הופתעתי מאוד לשמוע שבני, בן ה-17, אחראי לפיגוע הדקירה. הוא יצא מהבית, ולא הבחנתי בשום דבר מוזר בהתנהגות שלו בימים האחרונים. ברגעים הללו, אני לא יודע מה להגיד. אני רוצה לדעת מה שלומו". לדבריו, "הוא מוכר כאדם שליו ורגוע גם בין חבריו".

נור אדין חאשיה מתגורר במחנה הפליטים עסקר, ובני משפחתו מזוהים עם פת"ח. אביו מוכר מאוד במחנה, והוא מגשר בין תושבים בעת סכסוכים. יש לו שישה ילדים - חמישה בנים ובת אחת.

המחבל נור אדין חאשיה. צילום: רשתות חברתיות 

על פי מקורות ביטחוניים, המחבל מאלון שבות הוא פעיל הג'יהאד האסלאמי מאהר חמדי השלמון (30), תושב חברון, שהיה כלוא בכלא הישראלי בין 2000-2005 לאחר שהורשע בהשלכת בקבוק תבערה לעבר סיור של צה"ל.

עם זאת, מקורות פלסטינים מסרו כי מבצע הפיגוע הוא פעיל חמאס ואחיו של האסיר המורחק לרצועת עזה, מוסעב אל-השלמון, שביצע את פיגוע הנקם בבאר שבע, על חיסולו של מייסד חמאס שייח אחמד יאסין.

בתוך כך, בחמאס בירכו על שני הפיגועים בתל אביב ובנאות שבות. בכיר החמאס, חוסאם בדראן, אמר כי "פיגועי הדקירה הם צעד מבורך בכיוון הנכון, שמראים את נחישות העם שלנו להתנגד לכיבוש ולפשעיו נגד ירושלים ונגד אל-אקצא. הם מהווים גם תגובה מהירה להוצאתו להורג של הצעיר בכפר כנא על ידי משטרת הכיבוש ובגיבוי של ההנהגה הפוליטית של האויב".

בדראן הוסיף עוד, כי "הפיגועים מראים את אחדות העם שלנו בכל מקום בו הוא נמצא, ותמיכתו באינתיפאדה המזויינת שהיא האופציה היחידה היעילה כדי להרתיע את האויב ולהשיב את הזכויות של העם".

הבכיר בחמאס הוסיף עוד כי "אנו מעלים על נס את פיגוע הגבורה וקוראים לכל בני העם הפלסטיני, מכל הפלגים, ליותר פיגועים למען שחרור פלסטין, ולסיום הכיבוש שסופו נראה באופק".