בהודעה רשמית של משרד הפנים העיראקי נאמר כי "המתקפה האווירית נגד אל-בגדדי ועוזריו, בוצעו על ידי מטוסים עיראקים בשיתוף פעולה עם המודיעין הצבאי". בהודעה נחשפו שמות 40 ההרוגים והפצועים במתקפה באל-קאים במערב אל-אנבאר, וכי אל-בגדדי עצמו הועבר לטיפול בסוריה. בהודעה נמסר, כי בהרוגים שני שומרי ראשו של מנהיג דאעש, אבו חודייפה אל-עדנאני ואחמד עטאללה.

עוד בהרוגים: מומחה לבנות החבלה הסעודי עומר אל-עבסי, "אבו קותייבה" המופתי של מחוז הפרת, אבו עבד א-רחמן שישאני שכונה "אחד ממנהיגי הטרור בסוריה". יש לציין, כי הודעה זו סותרת הודעה קודמת של הפנטגון בה נטען כי מטוסים אמריקאיים הם שביצעו את המתקפה במהלך כינוס של ראשי הארגון הקיצוני. בהודעה נמסר, כי "לא ידוע אם אל-בגדדי נהרג או נפצע".

בתוך כך, אנשי "אנסאר בית אל-מקדס", הקבוצה המילטינטית הגדולה במצרים, הודיעה על הצטרפותה לדאעש ועל מתן 'באיעה' (שבועת אמונים) למנהיג הארגון הפועל בסוריה ועיראק, אבו באכר אל בגדדי. הקלטת מהווה הוכחה ניצחת להצטרפות התנועה למדינה האיסלמית, זאת לאחר הצהרות סותרות רבות מפי פעילים בארגון בתקופה האחרונה.

בגדדי. צילום: רויטרס

בקלטת אודיו, שהופצה בתפוצה רחבה בחשבון הטוויטר, פרסם הארגון שהוצא מחוץ לחוק במצרים, כי "מחלקת ההסברה של הארגון 'אנסאר בית אל-מקדס' מודיעה על מתן 'באיעה' לחליף של המוסלמים אבו באכר אל בגדדי, מנכדיו של נביא האסלאם, ובכך אנו מצטרפים למדינה האיסלמית".
עוד נאמר בקלטת של הארגון הקיצוני, כי "שחר חדש מפציע וגאווה גדולה למאמינים בהקמת מדינה למוסלמים. היום אנו מניפים את דגל האל היחיד ויישום השריעה האיסלאמית, ובכך אנו מסירים את הגבולות בין המוסלמים לאחר הכרזת החליפות בעיראק והלבנט".

אנסאר בית אל-מקדס הוא ארגון הטרור הגדול ביותר הפועל במצרים ובחצי האי סיני. הוא אחראי לתקיפות רבות על כוחות הביטחון של מצרים ולירי רקטות לעבר העיר אילת. בעבר פרסם הארגון סרטונים בהם מוצאים להורג חשודים בריגול וראשם נערף, בסגנון האופייני לאנשי המדינה האיסלאמית.