הרבה חיילים נשאו עיניהם הבוקר (ב) לעבר הכנסת שם התקיים דיון בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון ולוועדת המשנה למשאבי אנוש והכשרות בצה"ל בנושא דמי הקיום לחיילי החובה בצה"ל והעלאת שכר החיילים בסדיר.

אולם לקראת הצהרים התברר כי החיילים ימשיכו להמתין לתוצאות הויכוח בין האוצר למשרד הביטחון. הדיון התמקד בכך שהייתה ועדה של צה"ל שאת המלצותיה אימץ הרמטכ"ל בעבר וקבעה שדמי הקיום הנדרשים לחייל הם 1,100 שקלים. נכון להיום מקבלים החיילים שכר שנע בין 352 - 700 שקלים. אולם מהר מאוד הפך הדיון לפוליטי ולא ענייני שבסיומו נקבע כי שכר החיילים יעלה בסך שנע בין 80 - 160 שקלים בלבד.

מדובר בעלייה קלה בלבד והצמדה למדד. בנוסף הוחלט בוועדה להצמיד מעתה את שכר החיילים למדד. כל הנוכחים היו בעד אימוץ ההמלצות והעלאת השכר אולם הדבר נפל בשאלת המימון. נציגי משרד האוצר ברכו על המהלך אולם דרשו כי הוא יתוקצב מתקציב הביטחון. נציגי משרד הביטחון תבעו את המהלך אולם דרשו את תקצוב המדינה לדבר. "אין סיכוי שנוכל להכיל הוצאה כזו" אמר גורם בטחוני. "האוצר מוסיף ספין על ספין והאמת זה כבר נמאס" הדגיש הגורם.

חיילי צה"ל. צילום: רויטרס

ח"כ בר-לב אמר למעריב השבוע כי הדיון בצורה הזו הפף לפוליטי והוא לא מוביל לשום מקום. "האמירות שנשמעות כאן הן חמורות ואין ספק שיש כאן עניין של סדר עדיפויות פנימי בתקציב מערכת הביטחון ולכן אני לא חושב שהעניין הפוליטי הזה רלוונטי", הדגיש בר לב. בסכומו של דיון הוחלט שוועדת החוץ והביטחון תוציא מכתב לשר הביטחון ושר האוצר ותדרוש מהם להגיע להסכמות ביניהם על אופן המימון של דמי המחייה הבסיסיים ואז הדיון יחזור לוועדה.