אבל כבד ירד על היישוב תקוע בגוש עציון, עם היוודע דבר רציחתה של דליה למקוס, בת 26, בפיגוע בצומת אלון שבות. הלווייתה תתקיים מחר (ג') בשעה 10 בבית העלמין בתקוע.

למקוס ניצלה בעבר מפיגוע שאירע לא רחוק מהמקום בו הסתיימו חייה, באזור צומת גוש עציון. ב-28 בפברואר 2006, מחבל כבן 28 מחברון, שהגיע למקום, החל לדקור אזרחים ששהו במקום. למקוס נפצעה באורח קל ואדם נוסף שהיה בסמוך אליה נפצע באורח בינוני.

כחודש לאחר שניצלה מהדקירה, כתבה דליה בטוקבק: "לפני כחודש עמדתי בצומת גוש עציון, כשלפתע בא מחבל והחל לדקור את העומדים בטרמפיאדה. אני הייתי בין שני האנשים שנדקרו. בנס לא נפגעתי קשה והפצוע השני, בעזרת השם, מחלים. אבל איפה היו נשות מחסום ווטש כדי לצלם את הדקירה? איפה??? המחסומים האלו הוצבו בכדי למנוע פיגועים כשבאחד מהם נפגעתי אני, כי המחסום שבצומת גוש עציון רחוק מהטאמפיאדה".

דליה למקוס. נפצעה בעבר והפעם נרצחה באותו המקום. צילום: באדיבות המשפחה

דליה הותירה אחריה הורים וחמישה אחים. משפחתה שעלתה מדרום אפריקה לפני למעלה מ-20 שנה, היתה מוכרת ביישוב ובאזור, לנוכח התנדבותה הקהילתית. "מדובר במשפחה מאוד מיוחדת. האבא נחום, שעבד כאופטומוטריסט, מתנדב במשך שנים ארוכות כנהג במד"א.

גם האם, שעסקה במכירות מקוונות, עסקה בפעילויות התנדבותיות. רוח ההתנדבות והנתינה מייחדת אותם", סיפרו בתקוע. רוח ההתנדבות פעמה גם אצל דליה, שנרצחה בעת שהיתה בדרכה למשמרת בארגון יד שרה, שם התנדבה לאחר עבודתה כמרפאה בעיסוק בקרית גת.

תיעוד הפיגוע:

מנהל סניף יד שרה בתקוע, איתיאל גיספאן, היה המום וכואב לאחר ששמע את הבשורה המרה: "היה בה הרבה רצון לתת ולסיע לאחר. דליה היתה מוכנה להגיע במקרי חירום, כשהיה צורך בסיוע דחוף נוסף והכל בנתינה מלאה ושלמה", הוא סיפר.