לילה מאוד מתוח עבר על תושבי גוש עציון, אחרי יום דמים שבו נרצחה תושבת היישוב תקוע, דליה למקוס (26) בפיגוע דריסה ודקירה בטרמפיאדה אלון שבות. כוחות צבא גדולים נכנסו הלילה (ג') לתוך העיר חברון, כיתרו את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת הגוש ועצרו את אביו לחקירה.

עוד דווח לפי כלי תקשורת פלסטינים כי צה"ל עצר באזור שכם את אביו וכמה מאחיו של, נור א-דין אבו חאשיה, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בתל אביב. בפיגוע נהרג סמ"ר אלמוג שילוני ממודיעין. מהדיווחים עולה כי חוכות צה"ל צרו על ביתו של המחבל ומיד החלו הפרות סדר במקום. אבו חאשיה, תושב מחנה הפליטים עסכר הסמוך לשכם מאושפז בבית החולים במצב בינוני עד קשה.

גורמים ביטחוניים אומרים כי כרגע לא נראה קשר בין המחבל בפיגוע בגוש עציון למחבל שדקר בתל אביב קודם לכן והרג את החייל סמ"ר אלמוג שילוני, מה שמעיד שהם לא נשלחו מארגונים מסודרים. במערכת הביטחון סבורים כי הפיגוע אמש בסמוך לאלון שבות "לא יהיה הפיגוע האחרון" והורו לעבות את המעברים ורעננו את הנהלים. עוד אומרים גורמים ביטחוניים כי ההערכה היא כי מדובר ב"פיגועי אווירה".

"זה פיגוע שמזין פיגוע. הפלסטיני חי בתוך אווירה, קם בבוקר הולך לעבודה מנהל עם הסביבה שלו שיח על המציאות, מתחמם עוד קצת, ואז עולה על הרכב, שומע רדיו ומחליט ברגע לפגע. זה מסוג האירועים שקשה מאוד לעלות עליהם מודיעינית", אמרו גורמים בטחוניים. גם לקיחת האחריות של ארגוני טרור כמו הג'יהאד והחמאס אינם מפתיעים את גורמי הביטחון, הם לוקחים אחריות במטרה להראות סוג של מנהיגות ושליטה בשטח.

פעילות צה"ל בחברון. צילום ארכיון: רויטרס

כמו כן, מצה"ל נמסר כי במהלך הלילה עצרו הכוחות באזור יהודה ושומרון שמונה מבוקשים. בכפר תלת, נעצר מבוקש, בחברון נעצרו שלושה פעילי חמאס ובשכם נעצרו ארבעה מבוקשים. כולם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

עוד הלילה, ראש הממשלה קיים דיון עם ראשי מערכת הביטחון. בין השאר הוחלט על קידום הריסת בתים של מחבלים, ולצד זאת בצבא מקדימים את הצבת הבטונדות בטרמפיאדות כפי שפורסם השבוע ב"מעריב השבוע". כבר מליל דריסת שלושת הלוחמים הוחלט על הצבת בטונדות בכעשרים טרמפיאדת רגישות.