כעשרים תושבי ירושלים נעצרו בחשד שסחרו ומכרו אמצעי לחימה וסמים לסוכן משטרתי סמוי שפעל בקרבם והפליל אותם. חוקרי ובלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים עצרו הבוקר (ג') בסיוע לוחמי מג"ב את עשרות החשודים. הסוכן המשטרתי, תושב העיר בן 35, אותר והוכשר לתפקיד על ידי יחידת הסוכנים של ימ"ר ירושלים. הוא פעל במשך ארבעה חודשים בקרב סוחרי הנשק והסמים במערב ומזרח ירושלים.

הסוכן קנה במהלך הפעלתו שלושה רובי M-16, רובה מאולתר, שני אקדחים ותחמושת, וכן עשרות ק"ג של סמים מסוגים שונים, בשווי מאות אלפי שקלים. כך הצליח להפליל 25 סוחרים, חלקם מהווים יעדים מרכזיים של מחוז ירושלים בתחום הפשיעה החמורה.

בשעות הבוקר המוקדמות, בתום הפעילות הסמויה, פשטו כוחות המשטרה ולוחמי מג"ב על בתיהם של החשודים ועצרו אותם. הם מובאים משעות הבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים ובהמשך צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

כמה מכלי הנשק שרכש הסוכן הסמוי מהחשודים. צילום: חטיבת דובר המשטרה

מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילות יחידת הסוכנים והיחידה המרכזית על פעילותם: "היצירתיות, לצד המקצועיות והנחישות, של בלשי וחוקרי הימ"ר בלחימתם בפשיעה החמורה הם נדבך חשוב בהורדת הפשיעה והגברת הביטחון לתושבי העיר ירושלים והסביבה".