בית המשפט התיר היום (שלישי) לפרסום כי נעצר חשוד ברציחתה של הנערה נועה אייל, אשר גופתה נמצאה בשנת 98' ומאז ניסתה המשטרה להתחקות אחריו, עד הזמן האחרון.

עורך דינו של החשוד הצליח למנוע את פרסום שמו לאחר שהמשטרה התכוונה לחשוף אותו ואף לערוך מסיבת עיתונאים בנושא. הפרטים היחידים שהותרו לפרסום הם שהרוצח הוא בן 38, נשוי ואב לשתי ילדות, היה על הכוונת של המשטרה כבר תקופה ארוכה וזוהה בעקבות בדיקת DNA לאחר שירק ברחוב ובלשי המשטרה הצליחו להתחקות אחר כך.


נועה אייל ז"ל. צילום: עמוד הפייסבוק "נועה שלנו" 

כזכור, נועה אייל, שהיתה בת 17 בזמן הרצח, נמצאה ללא רוח חיים ועם סימני אלימות קשים עליה לאחר שחזרה מסרט בו בילתה ביחד עם אחד מחבריה. היא נראתה בפעם האחרונה בדרכה מכיכר הדוידקה בירושלים לביתה בשכונת רמות, הבית שאליו היא לא הגיעה. מאז שנת 1998 מנסים לפענח במשטרת ירושלים את הרצח וגופתה נמצאה ביער רמות בירושלים, והיו עליה סימני אלימות קשים, שהעידו כי נאנסה. היריקה אליה הושווה ה-DNA היה גם על הגופה. 

משפחתה של נועה אייל אמרה לכלי התקשורת כי הם מודים למשטרה שלא ויתרה לאורך זמן רב כל כך וביקשה כעת קצת שקט על מנת לעכל: "אנחנו מוצפים בזכרונות קשים וצריכים לעכל את זה. התגלמות הרוע לבשה פנים. אנחנו המומים, אבל גם יודעים שלא ויתרו על החקירה כל השנים האלה. המשטרה הראתה את דאגתה לנועה, למשפחה והתנהלה כפי שצריך בחברה דמוקרטית ומתוקנת".

עורך דינו של החשוד, יהודה ששון, אמר: ״מרשי שיתף פעולה במהלך החקירות, והכחיש כל היכרות עם המנוחה. הוטח בו כי קיימות ראיות שקושרות אותו במישרין לגופה ולזירה. מבחינתנו הראיות הללו הן ראיות שדורשות בדיקה, וזאת נעשה אם יוגש כתב אישום וכשנקבל את חומרי החקירה״.

"ראיתי אותה רצה אל האוטובוס"

בערב יום ראשון קבעה אייל, בת 17 וחצי, תלמידת כיתה י"ב בבית הספרט אורט ברמות בירושלים, להיפגש עם חברה, אלדד בריברום, שהיה אז בן 17, וללכת ביחד לסרט בסינמטק בירושלים. השניים נכנסו להקרנת הסרט ויצאו מהאולם ב-23:50 בלילה.

הם נסעו ביחד באוטובוס ולאחר מכן מיהרה נועה לעבר האוטובוס של אגד שהתקרב לתחנה של קו 36, הקו שמוביל לבית הוריה בשכונת רמות. "ראיתי אותה רצה לעבר האוטובוס אבל כמה שניות אחר כך הבנתי שזה לא היה האוטובוס", אמר אז בריברום, "זאת היתה הפעם האחרונה שראיתי אותה".

אל האוטובוס נועה לא עלתה, וככל הנראה היא החליטה להגיע לביתה ברגל. הוריה התעוררו בבוקר וגילו שנועה לא חזרה הביתה. הם פנו למשטרה ופרסמו את דבר היעלמותה. פחות מ-24 שעות לאחר שנעלמה, התגלתה גופתה ביער רמות, בוואדי המפריד בין שכונת רמות ושכונת הגבעה הצרפתית. הגופה, שהיתה עירומה, הונחה מתחת לעץ בשביל עפר צדדי עם סימני אלימות קשים. ותואר כרצח אכזרי וקשה. היא נאנסה וראשה רוצץ.

בבדיקה של מומחי מעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה עלה החשד לפיו אייל נאנסה ונרצחה לפני שננטשה במקום. החוקרים לא הצליחו למצוא ולו בדל ראייה או ממצא שיכול לקשור חשוד כלשהו בפרשה, למעט DNA של החשוד שנמצא על גופה של המנוחה.