האם מנהיג ארגון המדינה האסלאמית, המכונה דאעש, נהרג? ערוץ טלוויזיה במצרים פירסם צילום ובו נראית לכאורה גופתו של אבו באכר אל-בגדדי.

העיתונאי המצרי אחמד מוסא, שפירסם את התמונה בתוכנית הטלוויזיה שלו "על אחריותי", אמר כי "זו אכן גופתו של מנהיג דאעש", וכי "מדובר במכה אנושה לארגון".

שלשום דווחו מקורות עיראקים, כי אל-בגדדי נהרג במתקפה על כינוס שהיה בו, במהלכו גם נהרגו שני שומרי הראש שלו. אולם לדיווחים האלה אין שום אישור רשמי.


חי או מת? אל בגדדי. צילום מסך

בתוך כך, ארגון דאעש הולך להשיק מטבעות חדשים, מכסף ומזהב - כמו בימי החליפות האסלאמית.
העיתון הבריטי "דיילי מייל" דווח, כי הארגון מעוניין להכניס לשימוש כסף אסלאמי מיוחד, שישתמשו בו באזורים בהם הוא שולט. על פי הדווח, "החמושים מעוניינים להחזיר לשימוש את הדינר האסלאמי האמיתי, שהושק בתחילת האסלאם".

הדינר היה מיוצר מזהב וכסף והוכנס לשימוש לראשונה ב-634. הדינר האסלאמי האמיתי שקל 4.3 גרם זהב או כסף, ואילו הדירהם שקל 3 גרמים.


מטבעות מימי החליפות האסלאמית

מנהיג בכיר בארגון הקיצוני אמר, כי בין 180 הלוחמים שטורקיה שיחררה לאחרונה והחזירה לארגון במקום לארצותיהם, ישנם גם בכירים בדאעש.

יש לציין, כי טורקיה הודיעה בספטמבר האחרון, כי הצליחה לשחרר את 49 הדיפלומטים ועובדי הקונסוליה במוסול, שנחטפו על ידי הארגון ביוני האחרון. אנקרה מסרה, כי "החטופים שוחררו במבצע חשאי", אך לא פירטה. היא אף סירבה לדון במבצע עם ארה"ב או בנות בריתה באירופה.
לאחרונה חשף עיתון "הטיימס" הבריטי, כי המבצע הוא בעצם "חילופי שבויים" בין טורקיה לדאע"ש.