הודו היא הדמוקרטיה הגדולה ביותר בעולם, וכעת היא גם מחזיקה באחת הממשלות הגדולות והצפופות ביותר על פני כדור הארץ, אחרי שראש הממשלה, נרנדרה מודי, הגדיל את ממשלתו, ועתה מכהנים בה לא פחות מ-66 שרים.

עוד לפני שנבחר לתפקידו במאי האחרון, הבטיח מודי, חבר המפלגה העממית ההודית, כי הוא יפעל לפי אסטרטגיה של "ממשלה מינימלית, ממשל מקסימלי",שנועדה להפוך את תהליך קבלת ההחלטות ליעיל יותר ומהיר יותר. אולם כבר עם השבעתו, מינה ממשלה שמנתה 45 שרים במטרה לעורר מחדש את הצמיחה הכלכלית שעד הרבעון הראשון של השנה עמדה על פחות מכ-5% בלבד בשנתיים הקודמות, וזאת בניגוד לממוצע של 8% בעשור שעד שנת 2012.

השבוע, כדי להאיץ את הרפורמות, החליט מודי להגדיל את הרכב ממשלתו. הוא מינה 21 חברים נוספים למועצת השרים, כאשר ארבעה מתוכם צורפו לקבינט "המצומצם" המונה כעת 27 חברים. אחד המינויים המעניינים הוא של שר התיירות לשעבר שריפאד יסו נאיק לתפקיד השר לענייני יוגה. עד כה טיפל משרד הבריאות בענייני היוגה, אולם מודי הצמחוני - הידוע כחובב מושבע של יוגה - החליט למסד את האחריות לכל "התרופות והמנהגים המסורתיים" תחת משרדממשלתי חדש.

בישיבת הממשלה המורחבת הראשונה ביום שני, ביקש מודי משריו הבכירים להקצות מספיק עבודה לעמיתיהם הזוטרים על מנת שיוכלו להוות "ברגים משמעותיים במכונה של ממשל יעיל ומהיר". כמו כן, הוא ביקש מהם לוותר על נסיעות מיותרות כדי ליטול חלק במושב החורף של הפרלמנט שיחל ב=24 בנובמבר, וזאת בשל רצונה של הממשלה להעביר לפחות מחצית מ-67 הצעות חוק העומדות בפני חברי הפרלמנט. 


שר בשאנטי, שירפאד נאיק - האחראי על היוגה. צילום: רויטרס