בעוד גורמי הביטחון פורסים בטונדות, מתגברים כוחות ומעלים כוננות, בכנסת החליטו לצייד את שוטרי משרת ישראל ומשמר הגבול בכלים חדשים למאבק בתופעת רעולי הפנים המשתתפים בהפגנות במגזר הערבי, במזרח ירושלים וגם בשטחים.

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) הגיש אתמול את "חוק רעולי הפנים" המאפשר לעצור ולהעמיד לדין מפגינים ומפרי סדר המסתובבים בהפגנות כשהם רעולי פנים.
ח"כ שטבון הסביר כי גם כיום ניתן לעצור אותם אולם החובה להוכיח לגביהם חשד סביר להפרת שלום הציבור מוטלת על השוטר.

על פי ההצעה החדשה, שגובשה ביחד עם חברי הכנסת זאב אלקין ואיילת שקד, רעולי הפנים עצמם יהיו חייבים להוכיח לבית המשפט כי לא היתה להם כוונה זדונית להפר את הסדר הציבורי ולפגוע בשלום הציבור, ולא מעצרם יוארך והם יועמדו לדין.

"הטרור משתולל בארץ, וידי כוחות הביטחון כבולות. לדרוש מהמשטרה למגר את הטרור ולכבול את ידיהם, זה תרתי דסתרי. החוק המוצע הוא תיקון חשוב שיאפשר למערכת הביטחון לעמוד באתגרי הטרור", הסביר ח"כ שטבון.

לדבריו רעולי פנים משוחררים כיום מהמעצר בתום 48 שעות בלבד בלא העמדה לדין. "זוהי מציאות של דלת מסתובבת, דבר ההופך את המעצר לכלי לא אפקטיבי.

במקביל הודיע אתמול ח"כ ניסים זאב מש"ס כי בכוונתו להגיש הצעת חוק להוצאת הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק. לדבריו "הפלג הצפוני קשור להסתה הקשה נגד יהודים ונגד מדינת ישראל במגזר הערבי מה שמוביל לאינתיפאדה שלישית בכל הארץ".

ועוד באותו עניין ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול העברת 20 מיליון שקלים למשרד השיכון לטובת תגבור האבטחה במזרח ירושלים . מנכ"ל משרד השיכון, שלמה בן אליהו, הסביר כי התקציב השנתי של האבטחה במזרח ירושלים עומד על 72 מיליון שקלים. עתה הגענו להבנה עם האוצר, על-כך שאנו עושים שינוי בשיטה ומכניסים הרבה יותר אמצעים אלקטרוניים, ביניהם מצלמות, וכך להפחית את הצורך במאבטחים ולחסוך עלויות". עוד מסר כי מספר המאבטחים במזרח ירושלים עומד על 370.

חברים בועדה התרעמו על הדרישה התקציבית ואמרו כי הכספים מועברים באמצעות משרד השיכון למתנחלים במזרח ירושלים מסיבות פוליטיות.

ח"כ אראל מרגלית (העבודה), יו"ר השדולה למען ירושלים, אמר כי " שמי שרוצה לשים דגש על בנייה בסילואן לא ישים דגש על בנייה בגבעה הצרפתית ובגילה. זה נזק לבנייה בירושלים. אנחנו בעד בנייה בגושים אך נגד פרובוקציות כגון בנייה בלב שכונות ערביות. האבטחה הנדרשת למשפחה אחת בלתי נתפסת. זה טעות אך את האבטחה יש להעביר למשטרה ולא להשאיר את זה בידי משרד השיכון".

ח"כ מיכל רוזין (מר"צ) טענה כי "מאבטחים דירות ריקות ועל זה אנחנו משלמים כסף. מישהו יגזור פה קופון: 30 מיליון שקלים למערך מצלמות זה לא נתפס. הלוואי והייתי זוכה במכרז הזה. הרי אין ספק שיהיה ונדליזם ואז יכניסו עוד מאבטחים שיישמרו על המצלמות ועל אלו ששומרים על המתקינים שוב. לא ייתכן שיוקם מערך נוסף על המערך הקיים ולא ייתכן שזה יישאר במשרד השיכון בגלל שבעבר זה היה שם מסיבות פוליטיות".

מנכ"ל המשרד, שמואל בן אליהו, השיב: "אנחנו לא שומרים על דירות ריקים. זה לא בתים של משרד השיכון, אולי של העמותות הפרטיות. אנשים פרטיים ששוכרים שומרים. זה מותר להם".