המתיחות עשתה את שלה ושר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, החליט להותיר על כנם את תקני הרבש"צים ביישובים הקדמיים בכל הגזרות. מחשכת השר נמסר כי ״הרבש״צים ימשיכו להיות מועסקים במשרה מלאה״. ההחלטה באה לאחר דיון שקיים יעלון עם גורמי צה"ל, פיקוד העורף ומשרד הביטחון, לאחר שבחן שוב את עבודת המטה ועל רקע לקחי מבצע "צוק איתן". 

בנוסף, החליט שר הביטחון לקבוע את תקני הרבש"צים ביישובים בטווח של 4-7 קילומטרים בעוטף עזה, למשרה מלאה.  בכך קיבל שר הביטחון גם את המלצת הרמטכ"ל בסוגייה. בנוסף החליט שר הביטחון לשפר את שכרם של רבש"צים ביישובים סמוכי גדר הנמצאים בטווחים של 4-7 קילומטרים בכל הגזרות ו-4-9 קילומטרים בצפון.

גם ממשלת ישראל החליטה להשקיע משאבים בשדרוג מרכיבי ההגנה והביטחון, דבר שנלקח בחשבון בהחלטת יעלון.


הלווית רבש"צ  נירים, זאביק עציון, שנהרג במבצע צוק איתן. צילום: רויטרס

"נוכחות הרבש"צ משמעותית עבור התושבים ותחושת הביטחון שלהם״ אומר הבוקר השר יעלון. ״במהלך מבצע 'צוק איתן' נוכחנו לדעת שמעבר לסיוע שהגישו הרבש"צים לכוחות הביטחון בפעילותם, הם היוו גם מוקד של תמיכה בתושבים לכל צורך שעלה. בחודשים האחרונים פגשתי ושוחחתי עם ראשי המועצות והיישובים ועם תושבים באזורים השונים, והם הביעו בפניי את חשיבותם של הרבש"צים בהתמודדות עם מצבים ביטחוניים שונים".

תגובת ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "אני מברך את שר הביטחון על שפעל בנחישות לדאוג לביטחונם של תושבי המועצות האזוריות בדרום. מהרגע הראשון שבו נחשף השר לנושא, ידעתי כי הוא יפעל בנחישות לטובת התושבים ובטחונם.

"ביטול הקיצוץ במשרות הרבשצ''ים הוא צעד חשוב שיחזיר לתושבינו את תחושת הביטחון, אליה הם כמהים כל כך. שר הביטחון הוא ידיד אמת של ההתיישבות בישראל ובצעד זה הוכיח השר מנהיגות ותרם תרומה משמעותית לחיזוק תחושת הביטחון ולצמיחה הדמוגרפית שלה כולנו מייחלים."