פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אושרי אמסלם, בן 28 מקריית אתא, המואשם כי בסוף חודש ספטמבר רצח את אביו, לאחר שהאב "הגביל את תנועותיו". חברו של אמסלם, רומן גרימוב, בן 24 מחיפה, נאשם אף הוא כי רצח את המנוח בדקירות סכין, ביחד עם בנו.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד לילך תמיר עולה כי ביום 30.9.14 בסביבות השעה 18:30 ישבו הנאשמים בקיוסק הסמוך לדירת המנוח, ושתו משקאות חריפים. בהמשך הערב עבר במקום המנוח, סלומון אמסלם ז"ל והחל לשוחח עם בנו חברו. לאחר שעזב החליטו השניים, כך על פי כתב האישום, להרוג את המנוח ולשדוד ממנו את כספו ואת רכבו.

סמוך לשעה 20:00 ניגש אושרי אל אביו שהיה בקרבת מקום, לקח ממנו את מפתחות הדירה ואז עלו השניים אל הדירה, שם הצטיידו בסכינים, והמתינו בחדרו של אושרי לבואו של המנוח. זמן קצר לאחר מכן שב האב לביתו וכאשר נכנס לחדרו של בנו תקפו אותו הנאשמים במכות ובבעיטות ודקרו אותו בחלקים שונים בגופו.

בעודו מתבוסס בדמו הוציאו השניים מכיסיו את הטלפון הנייד שלו, את ארנקו ובו כ- 1500 יורו במזומן, ואת מפתחות הרכב שלו, ונמלטו מהמקום. בהמשך הערב אף הלכו השניים לאכול יחדיו ולאחר מכן נסעו לדירתו של רומן. השניים נאשמים ברצח, קשירת קשר לביצוע פשע ושוד בנסיבות מחמירות.


"המיתו בדם קר, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה", אושרי אמסלם

בכתב האישום שהוגש כנגד בו של המנוח, נכתב כי החליט להמית את אביו "והמיתו בדם קר, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שבהן יכול לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו ולאחר שהצטייד מראש בסכין שבאמצעותם המית את המנוח".

בכתב האישום נטען כי הרצח בוצע על רקע תחושותיו של הבן הנאשם, לאחר שאביו "נהג להגביל את יציאותיו ותנועותיו".

סניגורו של הנאשם אושרי אמסלם, עו"ד רהב אופנהיימר מהסנגוריה הציבורית, אמר לאחר הגשת כתב האישום: "מדובר באירוע טראגי בו בן מואשם ברצח אביו, אירוע טראגי למשפחת הקורבן ובוודאי גם לבן המואשם. מרשי מכחיש את ההאשמות כנגדו אבל רק היום הוגש כתב האישום ולאחר שאלמד את כתב האישום בון חומר חקירה רב, אוכל להגיב באופן מפורט יותר. מרשי נבחן בעניין כשירותו לעמוד לדין ונמצא כשיר. ייתכן ונבחן זאת פעם נוספת, באמצעים שלנו. בכל מקרה הוא כופר במיוחס לו וטוען שלא הוא זה שרצח את אביו".

סניגורו של רומן גריבוב, עו"ד בוריס שרמן מהסנגוריה הציבורית, הגיב אף הוא ואמר: "לא יהיה זה אחראי לפני שעיינתי בכל חומר החקירה להתייחס באופן יותר מפורט, אבל אני יכול רק להגיד שמרשי כופר באישומים והוא כפר גם במשטרה".

עו"ד תומר בן חמו אשר מייצג את משפחתו של המנוח : "המשפחה כרגע כואבת מאוד, הרוסה, מנסה לאחות את השברים. למשפחה כקורבנות עבירה יש זכויות בחוק ולכן אני מייצג אותם מטעם הסיוע המשפטי. כפי שקורה במקרים בהם אחד מקרובי המשפחה נרצח יש למשפחה זכות לקבל בין היתר העתק מכתב האישום, דבר שנכון לעתה הפרקליטות מתנגדת לו, ואנו נשקול את צעדינו בעניין הזה".