סרג'נט קווין ויקרס, בן 58, קצין הביטחון של הפרלמנט הקנדי, שרק לפני שלושה שבועות ירה והרג מפגע שהצליח לחדור לפרלמנט הקנדי ולירות לכל עבר - היה היום (ד') אורח הכנסת וזכה להיפגש במשכן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם עם היו"ר יולי אלדשטיין.

ויקרס הגיע למשכן עם קבוצה של אנשי משמר הפרלמנט הקנדי. נתניהו שיבח את ויקרס על פעולתו המהירה שהביאה להצלת חיים. קצין הביטחון הקנדי תיאר בפגישה כיצד הוא עצר את המחבל שפתח ביריות בפרלמנט והרג שני אזרחים. "פיגוע זה שב ומוכיח שלטרור האסלאמי הקיצוני אין גבולות. ישראל וקנדה ימשיכו להילחם מול כוחות הטרור העולמי", אמר נתניהו.

קודם לכן התארח ויקרס בלשכתו של יו"ר הכנסת אדלשטיין שהעניק לו שי וסיפר כי "עוד באותו יום של הפיגוע באוטווה התקשרתי לעמיתי הקנדי והבעתי דאגה. היתה לנו שיחה מאד מעניינת על הבעיות שמדינות רבות בעולם מתמודדות איתן היום".


הצטנע. ויקרס עם אדלשטיין. צילום: דוברות הכנסת

ויקרס הצטנע ואמר: "סיכול הפיגוע לא היה עבודה שלי בלבד, אלא עבודת צוות של כולנו ואכן היינו גאים בה". המשלחת הקנדית התארחה במליאת הכנסת וכמו כן, פגשו אנשי המשמר הקנדים את מפקד משמר הכנסת, תנ"צ יוסף גריף ואת הצוות הבכיר של משמר הכנסת. 

במהלך ביקורו בכנסת אמר קווין וויקרס לתקשורת: "ניכר שגם לכם יש צוות מעולה ומשמר כנסת מחויב ומקצועי מאד. זהו כבוד גדול עבורי להיות כאן בישראל ולהתקבל על ידי ראשי המדינה. אני בהחלט מדגיש את העובדה שהייתה באירוע לפני שלושה שבועות, עבודת צוות יעילה של אנשיי, אבל מנוע מלדבר על פרטי המקרה הנמצא עדיין בחקירה. הלקח העיקרי הוא להיות עם ולצאת אל הקהילה. לקחת מקדמי הגנה. זהו חלק מהביטחון של כולנו. ועל כל האזרחים לדאוג, ביחד, שתהיה לנו חברה בטוחה".