האסיר הפלסטיני מרואן ברגותי הושם היום (ד') בבידוד לשבעה ימים בכלא הדרים לאחר שקרא להתנגדות עממית נגד ישראל.  ועדת המשמעת של הכלא החליטה כי ברגותי צריך להיענש על "עידוד אלימות". כמו כן קנסה הוועדה את ברגותי בסכום של 700 שקלים. 

ביום שלישי פרסם ברגותי מכתב לציון יום השנה העשירי למותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת, ובו כתב כי אלימות היא הדרך המהירה ביותר בו יכול העם הפלסטיני לשחרר עצמו מהכיבוש. פלסטינים צריכים לנקוט "בהתנגדות כוללת" ולהפסיק את שיתוף הפעולה הבטחוני עם ישראל, הוסיף ברגותי במכתב.  

ברגותי היה ברור במכתב לגבי כוונותיו: הוא קרא לפלסטינים לחדש את האופציה של "ההתנגדות". כמו כן קרא ברגותי להנהגה הפלסטינית להחרים את ישראל ולהפסיק לאלתר את שיתוף הפעולה עם צה"ל בגדה המערבית.  ברגותי טען כי שיתוף הפעולה עם ישראל "מנציח את הכיבוש וגורם לנזק עצום לאינטרס הלאומי של העם הפלסטיני". 

בתוך כך פרסם היום הגיהאד האיסלאמי הצהרה בה איים להגיב "בכל רגע" לפגיעה במסגדים בגדה המערבית. הארגון הוסיף כי " הטרור של ההתנחלויות ושל צבא הכיבוש יפגוש פלסטינים שלא מקבלים כניעה". ההצהרה אף הוסיפה כי "אלה שמעודדים פגיעה במסגדים ובפלסטינים צריכים לצפות לתגובה".