בשורה לפרחי הטייס החדשים: לאחרונה הוחלט בחיל האוויר לבחון את מודל הקבע של הטייסים, ולשנות את השנים בצבא שעליהן חותמים עם הגיוס לקורס הטייס - מתשע שנים כיום - לשבע שנים בלבד. 

בנוסף, הטייסים החדשים לא יסיימו את השירות הצבאי עם תואר שני, כפי שהיה נהוג עד היום, אלא עם תואר ראשון בלבד. "מרגע שיכנס השינוי לתוקפו יוקדשו שבע שנות הקבע הראשונות להתמקצעות בטיסה ושירות בתפקידי מטה והדרכה", אומר גורם בכיר בחיל האוויר. "בתום שבע השנים, בהתאם ליכולות שהפגינו ולצרכי המערכת יוכלו צוותי- אוויר המעוניינים להמשיך ולהתקדם, לחתום על תכנית שירות במהלכה יוכלו לצאת ללימודי תואר שני במגוון תחומים".

לפני תשע שנים, בהובלת הרמטכ"ל דאז דן חלוץ, נעשה שינוי במודל הקבע לטייסים, והם הוחתמו לתשע שנות שירות ולצד זאת למדו תואר שני במהלך השירות.

 טייס חיל האוויר. החל מהמחזור הבא, כבר לא חתומים ל-9 שנים. צילום: דובר צה"ל

המטרה הייתה לקשור את הטייסים לשירות ארוך ובכך למשוך איכות טייסים טובה יותר. בתום הקורס היו החניכים בעלי תואר ראשון ולקורס התווספה שנה נוספת  - לטובת הלימודים. כך, סיימו הטייסים את הקורס עם רמת השכלה גבוהה ועם כניסתם לקבע זכו גם לשכר מכובד ביחס לשאר אנשי הקבע שהחלו ללמוד רק לאחר הכניסה לקבע ובאישור הצבא. 

חלוץ החליט אז, להוסיף עוד שלוש שנות קבע, שמתוכן ישלימו הטייסים גם תואר שני. המצב יצר בעיה, מכיוון שאחרי תשע שנות קבע נכנסו הטייסים למסלול קבע מובהק ויצרו לחץ הן בתפיסת תקנים והן בנטל הכלכלי על צה"ל.