הותר לפירסום. סוכלה כוונה לפיגוע בירושלים. קטין בן 17 תושב רמאללה נעצר אמש (ה') בפעילות ניידת סיור של משטרת מודיעין עילית ובכליו נתפסו סכין ומברג. בחקירתו סיפר הקטין כי התכוון להגיע לירושלים ושם לדקור נהג אוטובוס. הצעיר הועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) כדי לבחון את מניעיו.

במשטרת מחוז ש"י התקבלה הודעה על חשד לפריצה בישוב דולב. ניידות המשטרה מתחנת מודיעין עילית הוזנקו לישוב ובעוד הן ממהרות להגיע לכתובת שנמסרה בדיווח על ההתפרצות, זיהו שוטרים שהיו באחת הניידות בחשוד כשהוא עומד בצורה מחשידה בצומת הפרסה סמוך לכניסה לישוב ועוקב אחר תנועת הניידות.

השוטרים החליט לבדוק את החשוד ואת פשר מעשיו במקום. כשהבינו כי מדובר בקטין מרמאללה שהמתין בטרמפיאדה לכיוון ירושלים תהו לפשר כוונותיו. בחיפוש בתיק שנשא על כתפו איתרו השוטרים סכין ומברג אולם הקטין סירב תחילה לשתף פעולה עם השוטרים.

הקטין הובל לתחנת המשטרה ושם בתחקור מהיר ולאחר שהובהר לו כי במידה ולא ישתף פעולה ויסביר את כוונותיו יסתבך, סיפר הקטין לחוקרי המשטרה כי התכוון להגיע לירושלים באוטובוס ובדרך לדקור את הנהג כדי לגרום לו לאבד שליטה על האוטובוס מה שיוביל להתהפכות האוטובוס ולפגיעה באזרחים. עוד ציין הקטין כי אם היה אוסף אותו טרמפ היה דוקר את נהג הרכב באמצע הנסיעה.

גורם בכיר במשטרה ציין כי "מדובר בסיכול פיגוע של דקירה לא פחות מזה שאירע בתל אביב. הקטין, אחרי חקירה קצרה, שיתף פעולה וסיפר על הכוונה הברורה שלו לגרום להתהפכות של אוטובוס או רכב פרטי במטרה לפגוע באזרחים. העובדה שהחקירה הועברה לשב"כ מעידה על הרצינות שבכוונתו".