ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הגיש אתמול (ד') את הצעת חוק שלילת האזרחות הנותנת לשר הפנים את מלוא הסמכות לשלול אזרחות של מי שהורשע בעבירות טרור (לרבות יידויי אבנים וכדו') או עבירות אחרות כנגד בטחון המדינה ללא צורך באישור היועץ המשפטי לממשלה או בית המשפט לעניינים מנהליים כפי שדורש כיום החוק.

"לא יעלה על הדעת שמחבל שביצע פעולת טרור על רקע לאומני נגד אזרחי מדינת ישראל , שתישאר בידו האזרחות וימשיך להנות ממנעמי אזרחותו הישראלית, מענקי הביטוח הלאומי וזכויות נוספות", אמר ח"כ יוגב.

יוגב הוסיף: "מחבל טרוריסט מקומו בכלא ואין ספק שצעד זה הוא עוד כלי בארגז הכלים שנועד להרתיע את המחבלים הפוטנציאלים מלבצע פיגועים - עוד כלי להצלת חיים ולביטחון ישראל".

על החוק חתומים גם יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ זאב אלקין וח"כ גילה גמליאל. אלקין אמר כי מי שעומד מאחורי פעולות טרור כנגד מדינת ישראל או אזרחיה לא ראוי לכבוד להיות אזרח מדינת ישראל. "מי שמרים יד על המדינה, שלא יצפה שהמדינה תגן על זכויותיו. מקומם של המחבלים מחוץ למדינת ישראל".

ח"כ גילה גמליאל הוסיפה: ״הגיע הזמן לשים סוף לאבסורד בו רוצחים שפלים המורשעים במעשי טרור נגד המדינה ממשיכים להחזיק באזרחות ישראלית. שלילת האזרחות תהווה אמירה ברורה לכל אותם מחבלים כי מדינת ישראל לא תאפשר לתושביה לפעול נגדה מצד אחד ומצד שני להמשיך להינות מהזכות להיות בה אזרח״.

בתחילת השבוע התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפרעויות שאירעו בשבת בכפר כנא, והודיע כי יבחן אפשרות לשלול אזרחות של מי שקורא להשמדת מדינת ישראל. "ישראל היא מדינת חוק. לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות. נפעל נגד זורקי האבנים, חוסמי הצירים והקוראים להקמת מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל", אמר נתניהו.

לדבריו, מי שלא יכבד את החוק הישראלי ייענש במלוא החומרה. ''אנחה את שר הפנים לבחון שלילת אזרחות של הקוראים להשמדת מדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה.