עדכון: 14:44

עדותה של שולה זקן במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הופסקה בצהריים לאחר שנודע כי מכר של השניים התאבד בקרית שאול בתל אביב.

החקירה הנגדית של שולה זקן בפרשת טלנסקי נכנסה הבוקר (ה') ליומה השלישי. אחרי שאתמול הודתה זקן כי אולמרט לא ידע על כוונתה שלא להעיד בפרשת טלנסקי, אף כי הדגישה כי היא אינה חוזרת בה מעדותה, לפיה, אולמרט השפיע עליה שלא להעיד, התרכז הדיון היום בנושא חדש: מחיקות שבוצעו במכשירי ההקלטה בהם השתמשה זקן.

עו״ד אייל רוזובסקי, סניגורו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגיש לשופטי המחוזי בירושלים, יעקב צבן, רבקה פרידמן פלדמן ומשה דרורי, דו״ח שבחן את מכשירי ההקלטה, וממנו עלה כי 60 הקלטות של זקן נמחקו מהמכשירים באמצעותם הקליטה את השיחות בינה לבין אולמרט ואחרים.

מדובר בשלושה מכשירי דיסק און קי ואייפון, שעליהם נשמרו ההקלטות. זקן טוענת כי הקלטות נמחקו על ידי אחיינה. אתמול אמר נציג הפרקליטות עורך הדין אורי קורב כי נמחקו רק תשע הקלטות. צוות ההגנה של אולמרט מסר היום כי שתי שיחות שוחזרו, אחת מהן נמצאת בידם. בצוות ההגנה הביעו תמיהה לגבי מחיקת ההקלטות ואמרו: "מה יש לפרקליטות ולזקן להסתיר?". הם העריכו כי סביר להניח שזקן מחקה הקלטות באופן מכוון ערב הגשתן לפרקליטות.


מחקה הקלטות בכוונה? שולה זקן. צילום: מרק ישראל סלם

ההקלטות בהליך טלנסקי המחודש, עליו החליט בית המשפט העליון, עם החתימה עם על הסדר עד מדינה עם זקן, הן ליבו של ההליך. זקן הקליטה תשע שיחות בינה לבין אהוד אולמרט ועוד עשרות שיחות אחרות.

האמירות של אולמרט מאוד בעייתיות בהקלטות אלו, אך אינן חד משמעיות, ועדותה של זקן, שעד כה רצופה בסתירות, היא משמעותית, על מנת שבית המשפט יוכל להכריע האם הכספים שהיו ב״קופה הסודית״, היו כספים פוליטיים, או ששימשו ככספי כקופת מזומנים למטרות פרטיות, והאם אהוד אולמרט השפיע על שולה זקן שלא להעיד בהליכים הקודמים בפרשת טלנסקי.

בהקשר זה, לעובדה כי ייתכן ונמחקו הקלטות באופן סליקטיבי יש השפעה רבה. זקן טוענת בעדותה כי לא הקליטה את אולמרט על מנת להפלילו, אולם אם יתברר ההפך ייתכן וההקלטות לא יהיו קבילות, ובמצב כזה, לאור עדות שמצטיירת עד כה כבלתי אמינה, סיכוייה של הפרקליטות להצליח לשנות את החלטתו הקודמת של בית המשפט המחוזי, לזכות את אולמרט, יהיו נמוכים מאוד.