חשש במערכת הביטחון ממה שהם מכנים "יום הזעם האינטרנטי", שצפוי לפקוד את ישראל מחר (ו'). במערכת הביטחון לא מתרגשים מההתראה, אולם נערכים להתמודד עם כזו אכן תתרחש. האפשרות שמלחמה כזו תתרחש כרגע רחוקה מן המציאות, אולם ידוע כי יש לא מעט נסיונות לפרוץ את התחום ולחדור לישראל על מנת לייצר שיתוק של מערכות וכאוס בקרב הציבור.

במערכת הביטחון מעריכים כי אם אכן תתרחש מתקפה כזו היא תכוון לכיוון של גופים וחברות, למרות שלא נשללת האפשרות שיתבצע נסיון לחדור גם למערכות בטחוניות. בסופו של יום, מעריכים כי אם אכן תצליח מתקפה שכזו היא תיראה בדמות השתלטות על אתרי אינטרנט שניתן יהיה לשחזרם בחזרה. אולם כוננות שכזו לצד מתקפה אפשרית, מספקת הזדמנות טובה לתרגול מערכות הגנה.

גורם בטחוני אמר כי "מדובר בהתראה שממוקדת בעיקר לתחום החברות ולא לתחום הביטחוני. המערכות עובדות בשיתוף פעולה מסודר ומוכנות לכל תרחיש". הגורם מוסיף כי גופים וחברות שמאובטחות לא צפויות להיפגע ויתכן ומספר אתרים יפלו עד לשחזורם.

אגף הלוחמה האלקטרונית בצה"ל. צילום: דובר צה"ל

בעבר נעשו נסיונות דחירה למערכות ישראליות, אבל הן לא צלחו והמערכות ידעו להתמודד עם האיום. החשש הגדול הוא ממסה של האקרים בנסיונות פריצה בבת אחת. מערכת הביטחון נחשבת לאחת המתקדמות בתחום הסייבר, על אף שמערך זה הוקם לפני 3 שנים. ראש הממשלה הורה לקדם את נושא הגנת הסייבר ביוני 2012 והצהיר כי ממשלתו תקצה משאבים רבים לנושא.