עכשיו זה רשמי. חילופי מפקדים במחוז ירושלים במשטרה. בטקס רב משתתפים במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, סגל הפיקוד של המשטרה והמחוז, קצינים ושוטרים העביר אתמול (חמישי) ניצב יוסי פריינטי מפקד מחוז ירושלים השוהה בחופשת פרישה את מפתחות הפיקוד וסיכת המחוז למחליפו בתפקיד ניצב צ'יקו אדרי.

ניצב פריינטי שפע מחמאות למפקד המחוז הנכנס: ״נכנסת לתפקיד בתקופה סוערת והספקת לפקד בהצלחה רבה על פיגועים קשים, אירועי הפרות סדר, פריצות להר הבית והפגנות. אין בליבי ספק כי אתה עושה ותמשיך לעשות עבודה מצויינת״.

עוד הוסיף כי ״אנו במציאות אחרת ושונה מזו שהכרנו טרם אירועי ׳שובו בנים׳, רצח הנער אבו חדיר, מבצע צוק איתן וחודש הרמדאן האחרון״.

״אני מאמין כי אם ירגע העיסוק סביב הר הבית והקיצוניים משני צידי המתרס יטופלו, יחזור לשרור השקט בירושלים״.

הניצב הפורש התייחס לסגל הקצינים והשוטרים שהוא השאיר למחליפו. ״מחוז ירושלים הוא מחוז חזק, עם מפקדים מצויינים, לוחמי מג״ב מסורים, שוטרים אמיצים ונחושים. המבנה הארגוני החדש של המחוז מותאם לטפל בכלל התרחישים האפשריים, כפי שעושה היום״.
לפני שמסר את מפתחות הפיקוד וסיכת המחוז ביקש הניצב הפורש לשבח את ימ"ר ירושלים על פענוח רצח הנערה נעה אייל. "בימ״ר ירושלים נעשה שינוי מבני ותפיסתי והשוטרים שם עושים עבודה נפלאה בתחום הפלילי והפח״ע״.

מחליפו בתפקיד ניצב אדרי, נזרק היישר לאש התופת לפיגועים ולאירועי הפרות הסדר בהר הבית שהציתו את מחוז ירושלים. ניצב אדרי, 47, נשוי ואב ל - 3 ילדים ביצע במסגרת שירותו במשטרה תפקידי פיקוד משמעותיים ובליבת העשייה של המשטרה בין היתר כראש אגף התנועה, מזכיר בטחוני של השר לבט״פ, מפקד מרחבי ירקון ויפתח ועוד.

הניצב הניכנס הודה לניצב הפורש על העשייה הרבה . ״ יוסי, היית ותמיד תישאר חבר, קיבלתי ממך את המחוז וטביעת אצבעותייך ומנהיגותך השקטה והצנועה ניכרת בעשייה היומיומית. דרכך הייחודית בהובלת המחוז תישאר עימנו ללא ספק״.

״פעלת יום וליל למען הביטחון האישי של תושבי ירושלים ואני מודה לך על כך בשמי ובשם המפקדים,שוטרים, לוחמים ומתנדבים״.

עוד הוסיף: ״אני מקבל על עצמי ביראת כבוד ובתחושה של התרגשות ואחריות רבה את הפיקוד על מחוז ירושלים שמטרתו להגן על עיר בירתנו הקדושה והמאוחדת שאבותינו ראו בה חלום ולנו הזכות להגן ולחיות בה.

מתוך ענווה ואחריות לביטחון הנפש והרכוש של כלל האזרחים והתושבים של העיר, עיר בה התחלתי את דרכי כשוטר ביחידת הגדעונים לפני 24 שנים״.

מפקד המחוז ציין כי: ״מיד עם כניסתי לתפקיד, אירוע רדף אירוע ותוך כדי האירועים, יצא לי לחשוב על מפקדי תא״ל ארז גרשטיין ז״ל, שזכיתי להיות סגנו בסיירת גולני, איתו הלכתי בשבילי הארץ ולצידו לחמתי בלבנון. ממנו למדתי דבר או שניים על ערכי הפיקוד ואני גאה להביא ולו ולו במעט ממשנתו״.

״להיות מפקד בירושלים בעת הזו, זוהי זכות גדולה הטומנת בחובה הזדמנויות רבות בניהול, מנהיגות ומקצועיות״

על התקופה הקרובה אמר: ״בפני שוטרי ירושלים, לוחמי מג״ב והמפקדים עומדים אתגרים רבים, יחד נוכל להיות בחזית ההשפעה ונשיב את השקט והביטחון לירושלים.
ניתן שירות שוויוני לכלל תושבי העיר, נאפשר דו קיום ושיח רב תרבותי בין דתיים וחילוניים, בין יהודים ערבים ונוצרים, בין הפלגים הפוליטיים השונים.

נקיים את הזכות לשלטון החוק בכל מקום בעיר ונגן על צביונה של העיר.
נצעיד את המחוז להישגים להגברת הביטחון האישי בירושלים, משימה בה אשקיע את כוחי ומרצי מדי יום ושעה״