פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) הגישה לבית המשפט המחוזי ת"א ערעור על קולת עונשו של שלמה לחיאני, בטענה כי העונש שנגזר על לחיאני, עבודות שירות, אינו הולם את חומרת מעשיו, שבוצעו במסגרת תפקידו הבכיר כראש העיר.

"העונש ההולם את מעשיו, אותם הגדיר בית המשפט כ"הפרת אמונים חמורה ומשמעותית", צריך להיות חמור יותר, ובוודאי מחייב מאסר מאחורי סורג ובריח", נכתב בערעור שהוגש היום. על לחיאני נגזרו שישה חודשי מאסר שהומרו בעבודות שירות וקנס של 250 אלף. כן נקבע כי בעבירות של ליחיאני יש קלון. בעקבות גזר הדין התפטר ליחיאני והוא לא יוכל להתמודד בבחירות עד לשנת 2018.

בערעור נטען כי בית המשפט השלום שגה בעת שקבע מתחם ענישה נמוך לכל אחת מהעבירות בהן הורשע לחיאני, ובכך שגזר "עונש מאסר בפועל שאינו הולם את חומרת מעשיו, הן מבחינת משך תקופת המאסר והן מבחינת אופן ריצוי המאסר, והקל עמו באופן חריג", נכתב, קל וחומר לאור ריבוי העבירות שביצע. הפרקליטות טוענת כי רצף האירועים בהם הורשע לחיאני, תדירותם וחומרתם, מחייבים החמרה בעונש הכולל שגזר בית המשפט.

כזכור, לחיאני הורשע בחודש מאי, במסגרת הסדר טיעון, בהפרת אמונים, לאחר שעבירות השוחד בהן הואשם נמחקו. השופט קבע כי יש מקום להקל עם לחיאני משום שהודה המעשים במסגרת הסדר הטיעון וכי הרכין את ראשו בנפני בית המשפט. בפברואר האחרון הושעה לחיאני מתפקידו כראש העירייה כתוצאה מכתב האישום נגדו, למרות שהתמודד בבחירות ונבחר לכהונה נוספת. ועדה מיוחדת קבעה כי לחיאני יושעה גם מפעילות במועצת העיר.


העונש שהטל עליו קל מדי. לחיאני. צילום: פלאש 90