צה"ל מקים גדוד חדש בבקעת הירדן, כך אמר היום (ה') אל"מ אופיר ליוויוס. לדבריו, גדוד החי"ר - "אריות יהודה" - יהיה מבצעי עד אמצע 2016 ויהיה מורכב מלוחמים ולוחמות ביחס שווה. כרגע פועלות באזור מספר יחידות.

בתשובה לשאלה האם הקמת הגדוד מצביעה על צפי לחוסר יציבות לאורך הגבול עם הממלכה ההאשמית, אמר ליוויוס כי כרגע הגבול שקט, אולם המצב הזה יכול להשתנות: "להבנתי, יש יציבות בממלכת ירדן, אבל אי אפשר להסתיר את האתגרים בפניהם היא עומדת, עם האיומים מצפון ומדרום". הוא הוסיף כי צה"ל צריך להיות מוכן לשינויים פוטנציאליים.

בנוסף, האיום של חדירות של מחבלים ופושעים המנסים להבריח סמים ונשק מצריך הגנה חזקה ושיתוף פעולה עם ירדן. "לישראל לירדן יש אינטרס לשמור על האזור שקט ויציב", אמר הקצין.


 בקעת הירדן. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

המחזור הראשון של מתגייסי הגדוד יחל באוגוסט, וכל היחידות שלו יאומנו עד 2016. "הם יגנו על הגבול המזרחי ויתגברו את הכוחות ביהודה ושומרון", אמר ליוויוס שכינה את בקעת הירדן "שמורת הטבע הבלתי מוכרזת הגדולה ביותר בארץ".

הגדוד החדש ייתמחה בלחימה בסביבה המדברית הקיצונית של בקעת הירדן וירכוש מיומנות בהסוואה ובאיסוף מודיעין שדה. עד להיותו מבצעי, ייתכן שתהיה גדר אלקטרונית חדשה לאורך הגבול עם ירדן.