מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה הודעה ולפיה ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (א') בעמאן עם המלך עבדאללה ועם מזכיר המדינה ג'ון קרי. מטרת הפגישה היא לדון ב"השבת השקט לירושלים", ובשמירתו של הסטטוס קוו בהר הבית. 

כזכור, בעקבות גל הטרור החזירה לאחרונה ירדן את השגריר להתייעצויות בעמאן, ומיד לאחר מכן פרסם הפרלמנט הירדני הודעה חריפה בה נכתב: "הטרור, ההרג וההרס שישראל זורעת מדי יום נגד הפלסטינים והמקומות הקדושים אינם פחותים ברמתם מהטרור של דאעש ושאר הארגונים,
שלא מבדילים בין זקנים, נשים וילדים".

ירדן אף ביקשה בשם הפלסטינים ממועצת הביטחון של האו"ם לקיים ישיבת חירום בעקבות הבנייה המתוכננת במזרח ירושלים.

את הפגישה הוביל מזכיר המדינה ג'ון קרי, שלפניה אף נפגש בירדן עם אבו מאזן כדי לבדוק את האופציה לחידוש היחסים והמשא ומתן. הפגישה המשולשת נולדה עקב לחץ של הממשל האמריקאי על הירדנים ועל אבו מאזן ששוהה בירדן. המלך עבדאללה נפגש עם אבו מאזן והשניים הסכימו כי המלך עבדאללה ייצג את אבו מאזן בפגישה עם נתניהו בכל הנוגע לענייני הר הבית.


ראש הממשלה נתניהו עם המלך עבדאללה בינואר. צילום: קובי גדעון, לע"מ

גורמים בכירים טענו כי המלך עבדאללה, בימים של הסתה ונפיצות במזרח התיכון, ממצב את עצמו כ"מבוגר האחראי" ואף לקח על עצמו סיכון כשהסכים לפגישה פומבית עם נתניהו. גורמים במשרד החוץ מקווים כי הפגישה תביא להרגעת היחסים ולהחזרתו של השגריר הירדני לישראל.

לפני כשבוע וחצי דיווח העיתון הכווייתי אל-ג'רידה כי רה"מ נתניהו נפגש עם המלך עבדאללה באופן חשאי בעמאן, על מנת להרגיע את המתיחות ולדון בסוגיות הבוערות.