מתלונה שהוגשה על ידי סוכנת סמויה במח"ש, עולה כי לפני כארבע שנים, סוכנת סמויה שהופעלה על ידי קצין משטרה במטרה להפליל סוחרי סמים באזור הדרום, נוצלה על ידי מפקדה, אשר הטריד אותה מינית ואף ביצע בה מעשי אינוס.

בתלונה טענה הקורבן כי החשוד נהג לביים מקומות לפעולה וזאת על מנת שתיפגש עימו. במפגשים, החשוד היה כופה את עצמו עליה. מדובר במספר אירועים לא מבוטל כשהקצין הבכיר והמפעיל של הסוכנת, שבעצמה הייתה גם שוטרת, מגיע אל דירתה מבצע בה את זממו.

כשביקשה ממנו לחדול ממעשיו, איים עליה לדבריה כי יחשוף את זהותה ופרטיה בפני סוחרי הסמים אותם הפלילה. לפני כשנה, בעקבות אירוע אונס קשה אותו עברה, היא החליטה להתפטר מהמשטרה והלגיש תלונה במח"ש. חשוב להדגיש כי עוד קודם ובמשך תקופה ארוכה פנתה השוטרת לדרגים הגבוהים במשטרה, חשפה את שעובר עליה ואת מעשיו לכאורה של החשוד, וגם כשביקשה הגנה בשל העובדה שפרטיה נחשפו ועל אף העובדה שהופנו לעברה איומים מוחשיים, קיבלה תשובה לקונית כי עליה להתלונן בתחנת המשטרה הקרובה לביתה.

צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל

מתביעה אזרחית שהגישה היום השוטרת לבית הדין לעבודה, באמצעות עורכת הדין רוני אלוני סדובניק, טוענת התובעת כי המשטרה הפקירה אותה לכאורה ובכך סיכנה את חייה של הסוכנת. כחודש לאחר שהתפטרה ואחרי שעברה טיפול נפשי, ביקשה המתלוננת באמצעות עורכת דינה לחזור לעבודה במשטרה, אולם בקשתה נדחתה בטענה כי התפטרה.

בעקבות חקירה שניהל מח"ש במשך שנה נעצר הקצין ומספר שוטרים נוספים מסרו עדות ונחקרו על ידי מח"ש. עורכת הדין רוני אלוני סדובניק: "משטרת ישראל אמורה לשמש דוגמא ומופת בכובעה כמעסיק כלפי השוטרות והקצינות המשרתות במשטרה, ולטפל בתלונותצ של כלל ציבור הנשים, הנפגעות מהטרדה מינית במקומות עבודתם. מקרה קשה זה היה ידוע ומונח בפני צמרת המשטרה במשך שנה שלמה והתעלמו ממנו, התנכלו במתלוננת וזילזלו בכבודה תוך סיכון חייה. המשטרה לא נתנה לה הגנה כסוכנת סמויה, ולא כיבדה את בקשתה לחזו,ר חרף העובדה שידעה על כל המעשים שנפלה כקורבן לקצין".