מנהיג ארגון דאעש המכנה עצמו "חליף", אבו בכר אל בגדדי, מסר היום (ה') בהודעת אודיו באינטרנט כי שטחי החליפות מתרחבים למצרים, ערב הסעודית, לוב ותימן. בגדדי קרא לחסידיו "לפרוץ הרי געש של ג'יהאד ברחבי העולם".

בנאום המיוחס למנהיג נאמר גם כי קמפיין התקיפות של ארצות הברית ובעלות בריתה כנגד ארגון המדינה האיסלאמית נחל כישלון. לא ברור האם הדובר בהקלטה הוא בגדדי עצמו, שכן טענות סותרות לגבי מצבו של המנהיג השנוי במחלוקת, בין השאר טענות כי אל בגדדי מצא את מותו במתקפה אמריקאית, עדיין נפוצות.

לפני ארבעה ימים אישר הארגון כי אל-בגדדי אכן נפצע בהתקפה האווירית האמריקאית על מפגש של בכירי הארגון בעיראק, אך דחה את הפרסומים כי המבוקש הבכיר נפצע אנושות או נהרג. גורמים בעיראק מסרו כי לפי המידע שבידיהם, בגדדי אכן נפצע ועוזרו הקרוב ביותר נהרג.

בהודעה שפרסם דובר דאע"ש, מוחמד אל-עדנאני, בחשבון הטוויטר שלו, הוא כתב: "האם אתם חושבים שהח'ליפות תסתיים במותו של הח'ליף? אנחנו מבטיחים לאומה שהאמיר שלה, אבו בכר אל-בגדדי, בסדר גמור ותודה לאל הוא יזכה ברפואה מהירה".


"לפרוץ כהרי געש של ג'יהאד" אבו בכר אל בגדדי. צילום: רויטרס

זמן קצר לאחר מכן, פרסמו גם משרדי ההגנה והפנים של עיראק הודעה כי בגדדי, שעל ראשו פרס של עשרה מיליון דולר, אכן נפצע, וגורם ביון במשרד הפנים מסר לסוכנות אי-פי כי המידע התקבל ממודיעים בתוך ארגון הטרור. עם זאת, הגורמים העיראקיים עדיין לא הצליחו לאמת את הפרטים בדבר חומרת פציעתו של מנהיג ארגון הטרור.