היום בצהריים (ה') התאבד, על פי ההערכה, בתל אביב בני תבין, הנחשב למקורב לזקן ואולמרט. הנסיבות שהובילו אותו לבצע את המעשה הקשה עדיין לא ידועות, אולם מסמך שהגיע לידי מעריב השבוע, מתוך חקירתו של אולמרט במשטרה, חושף תמונה שאולי עשויה לשפוך אור על היחסים בין זקן-אולמרט והמקורב.

שמו של תבין  עלה בחקירותיהם של אולמרט וזקן. אולמרט סיפר בחקירתו ב-9 לאפריל 2013 כי זקן פנתה אל אותו מקורב וסחטה אותו, כפי שאולמרט טען בחקירתו, שייתן לה חצי מיליון דולר, ואם לא, היא תפנה למשטרה ותמסור חומרים מפלילים עבורו.

״הניסוח היה כשהיא נפגשה עם אדם מסוים היא אמרה שאם אני אתן לה חצי מיליון דולר עוד באותו היום אז לא תפעל או משהו כזה באופן שהיה ברור שזה כאילו תנאי״, השיב אולמרט לשאלת חוקריו ביחס לאותו אדם. אולמרט סירב למסור את שמו וביקש קודם את רשותו. בחקירה אחרת בנושא אמר אולמרט על ניסיון הסחיטה לכאורה, ״היא כנראה שקיבלה ממקורות שונים ומגוונים תמיכות כאלו ואחרות והייתה מוכנה להמיר את כל העסקה בחצי מיליון דולר ממני, עם הפרקליטות".

"אני הוא שאמרתי שתלך לכל הרוחות...אני אמרתי לו שיגיד לה שתלך לכל הרוחות...שולה, עם כשלונותיה ועם זה שהיא יכולה להיות תובענית ועם זה שהיא יכולה לאבד פרופורציות ביחס לעצמה, היא בכל זאת 30 שנה חלק מחיי, ואם אני מחליט לעזור לה, אני עם עצמי חיי בשלום, אני לא מרגיש משחד....זה הבדל עצום, לכן האיש צלצל אלי ואמר לי שהיא רוצה חצי מיליון דולר, הרי לקחתי בחשבון שהיא מסוגלת להגיד עלי כל דבר...״.

תגובת צוות ההגנה של אולמרט: בחודש פברואר השנה ניסתה שולה זקן לסחוט סכום של כחצי מליון דולר ממר אולמרט וזאת תוך הבטחה שאם ישולם לה סכום זה לא תהפוך לעדת מדינה. מר אולמרט שמע על כך ממר בני תבין ז״ל וסיפר זאת למשטרת ישראל מיוזמתו , במהלך חקירתו, כדי שהמשטרה תחקור בעניין.

בני תבין ז״ל הביע במהלך החודשים והשבועות האחרונים שוב ושוב את הסכמתו להעיד בעניין זה ככל שיגיע לערכאות ואף עמד בקשר עם צוות ההגנה. לצערנו החליט היום לשים קץ לחייו. אנו משתתפים באבלה הכבד של משפחתו.



מסמכי חקירתו של אולמרט, בהם הוא טוען כי זקן ניסתה לשחד את תבין.




"