הארגון הקיצוני ביותר במצריים, "אנסר בית אל -מקדס", שחבר לאחרונה לארגון "המדינה האיסלאמית" ומכנה עצמו מאז 'דאעש - סיני', פרסם סרטון ראשון מאז הצעד, ובו לקח אחריות לתקיפה הקטלנית לפני שלושה שבועות בסיני בה נהרגו 31 חיילים מצרים. ההתקפה נחשבת לקטלנית ביותר כנגד צבא מצרים מזה שנים.

הסרטון בן כמעט 30 הדקות, פורסם בחשבון בטוויטר אשר נטען כי הוא מייצג את הארגון. בהודעה נכתב: "אנחנו מתחילים להקים את החליפות האיסלאמית בחצי האי סיני, ונילחם בסיסי, שהוא משרתם של היהודים. אח"כ נעלה לירושלים". 

הסרטון, המכיל תמונות קשות לצפייה של הפיגוע הקטלני בסיני, ומראה אדם המאיים על תומכים של סיסי, כאשר הכתובית בתחתית הסרטון מתארת אותו כמחבל המתאבד מהפיגוע הקטלני בבסיס הצבאי. האיש אומר כי הלוחמים  "יהיו החרב שתערוף את ראשך", והוא מוסיף כי הארגון לא יאפשר לסיסי לחמוק מהרג מוסלמים, וכי הנשיא המצרי "חצה את כל הגבולות" .

אנסאר בית אל מקדס הוא ארגון הטרור הגדול ביותר הפועל במצרים ובחצי האי סיני. הוא אחראי לתקיפות רבות על כוחות הביטחון של מצרים ולירי רקטות לעבר העיר אילת. בעבר פרסם הארגון סרטונים בהם מוצאים להורג חשודים בריגול וראשם נערף, בסגנון האופייני לאנשי המדינה האיסלאמית.

בחודש שעבר הודיע הארגון כי הצטרף לדאעש וכן על מתן ביעה (שבועת אמונים) למנהיג הארגון הפועל בסוריה ועיראק, אבו באכר אל בגדדי.  הקלטת מהווה הוכחה ניצחת להצטרפות התנועה למדינה האיסלמית, זאת לאחר הצהרות סותרות רבות מפי פעילים בארגון.

בקלטת אודיו, שהופצה בתפוצה רחבה באתר האינטנט טוויטר, פרסם הארגון שהוצא מחוץ לחוק במצרים נאמר כי :"מחלקת ההסברה של הארגון אנסר בית אל מקדס מודיעה על מתן ביעה לחליף של המוסלמים אבו באכר אל בגדדי ובכך אנו מצטרפים למדינה האיסלמית" 

עוד נאמר בקלטת של הארגון הקיצוני כי: "שחר חדש מפציע וגאווה גדולה למאמינים בהקמת מדינה למוסלמים. היום אנו מניפים את דגל האל היחיד ויישום השריעה האיסלמית, ובכך אנו מסירים את הגבולות בין המוסלמים לאחר הכרזת החליפות בעיראק ולבנט". 

מסמך של המרכז המידע למודיעין וטרור הצביע כבר בשבוע שעבר על התהדקות הקשר בין דעא״ש לארגון ״אנסאר בית אלמקדס״ ועל כוונותיו העתידיות לגבי ישראל. הפעילותו של הארגון אמנם מכוונת בעיקר כלפי המצרים בעיקר, אבל הארגון מתכנן ומנסה להוציא לפועל כל הזמן פיגועים גם כלפי מטרות ישראליות, בעיקר בגבול בין חצי האי סיני לישראל.

הארגון עומד מאחורי פעילות טרור ענפה נגד מטרות ישראליות: פיצוץ צינורות הגז בין ישראל ומצרים ביולי 2012, חודשיים לאחר מכן, ב-22 בספטמבר 2012 התקיף הארגון חיילים ישראלים על הגבול. יש במערכת הביטחון גם מי שמייחס לארגון אחריות כלשהי ביחס למתקפת הטרור על כביש מספר 12, סמוך לגבול עם מצרים, בשנת 2011, שבמהלכה נהרגו חייל ולוחם ימ״מ. בחודשים האחרונים מתגברים ההתרעות על פעילות הארגון וניסיונות לפגוע במטרות ישראליות.

העדפתו של ארגון דאעש על פני הנהגת אל-קאעידה מצידם של "אנסאר בית אלמקדס" וארגונים ג'האדיסטים נוספים מקורה, להערכת מחברי המסמך, ״בדימוי של דאעש כארגון מנצח בעל יכולות צבאיות ופיננסיות משופרות, הנהנה מכוח משיכה רב בקרב הג'האדיסטים, והעומד בחזית הלחימה נגד ארה"ב והמערב״.

יש לכך גם משמעות מול חמאס. חמאס ניסה מספר פעמים להחדיר מחבלים לישראל על ״ציר ה-ח״: אימונים ברצועה, מעבר דרך סיני וכניסה לישראל. שיתופי הפעולה של חמאס עם הארגון מגיעים עם ההתקרבות לדאע״ש, וכעת גם חמאס ברשימת היריבים של ארגון ״אנצאר בית אלמקדס״. 

ד״ר (אל״מ במילואים) ראובן ארליך, מנהל מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם (האלוף בדימוס) מאיר עמית, מסביר על המציאות החדשה בסיני: ״לאורך כל הדרך הארגון גם אומר וגם עושה ביחס לישראל. יש כאן שני דברים חדשים. הדברים הראשון הוא שהארגון נשבע אמונים לבגדד, ועכשיו זה כבר פורמלי. זה חשוב מאוד עבור ארגון האם דווקא, ארגון המדינה האיסלאמית, כי ביריבות מול אל אקעידה, הם רוצים כמה שיותר ארגונים שישבעו להם אמונים, ו״אנסאר בית אלמקדס״ זה ההישג הכי גדול שלהם.

הדבר השני הוא שהגבול הצפוני והדרומי שלנו נמצאים הג׳יאהד העולמי, ועכשיו גם נראה תיאומים ושיתופי פעולה ממשיים. פעם ראשונה בתולדות מדינת ישראל בעצם שארגון טרור דומיננטי חזק יותר מהשלטון על שני הגבולות החדשים ואני חושב שאנחנו כבר במצב אחר, חדש. זה כבר לא איום פוטנציאלי, זה איום ממשי״.

אתמול פורסם דו"ח מיוחד של האו"ם לפיו מפקדים של דאעש מבצעים פשעי מלחמה "בהיקפים ענקיים" בצפון סוריה, והם משתמשים בטרור על ידי עריפת ראשים, סקילה, וירי באזרחים חפים מפשע ובשבויי מלחמה. 

 הדו"ח מבוסס על יותר מ-300 ראיונות עם עדי ראייה וקורבנות, וקורא למעצמות להביא את המפקדים של 'ארגון המדינה האיסלאמית' לטריבונלים הבין לאומיים על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.