"הסיכוי שתקום ממשלה חלופית לממשלת נתניהו הוא קלוש ביותר וגובל בדמיוני, אולם אם הדבר יקרום עור וגידים יש לשקול אותו ולבחון אותו ברצינות ולא לפסול אותו על הסף", כך אמרה היום (שבת) ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) באירוע שבת תרבות בחולון.

לדבריה, "הוכח מעבר לכל ספק שכל קואליציה שבראשה עומד בנימין נתניהו היא באופן מוחלט ברוחו של נתניהו, ואין לשותפיו כל יכולת להשפיע הן במישור המדיני והן במישור כלילי חברתי. נתניהו הוא איש ימין מדיני וכללי וכך תראה כל ממשלה שהוא יעמוד בראשה לכן יש לעשות כל צעד פוליטי לגיטימי כדי להחליפו". 

יחימוביץ' העריכה כי לא יהיו בחירות בקרוב. "יש רק מפלגה אחת שמתחזקת, לצערי והיא הבית היהודי. לכל המפלגות האחרות אין שום אינטרס ללכת עכשיו לבחירות, ולכן אני מעריכה שהדבר לא יקרה." 

לשאלה  אם היא תומכת בשובו של עמיר פרץ למפלגת העבודה אמרה: "ראשית, פרישתו של עמיר היתה צעד נכון וחשוב. במפלגת העבודה אין ועדת קבלה, זו מפלגה דמוקרטית שכל אחד רשאי להצטרף אליה ולהתמודד אליה, בין אם היה בה בעבר, בין היה במפלגה יריבה, ובין אם הוא מצטרף חדש. דלתותינו פתוחות בפני כולם וחברי המפלגה הם שיחליטו מי יהיו נבחריה." 


לא יהיו בחירות בקרוב. יחמוביץ. צילום: מרק ישראל סלם

גם יו"ר האופוזיציה הנוכחי יצחק (בוז'י) הרצוג התייחס היום בארוע "שבתרבות" בבאר שבע לנתניהו: "ראש הממשלה הוא האחראי על השב"כ ועל צה"ל. הוא לא זיהה את התבערה המסוכנת בין הארגונים, נתן לאש לבעור ונזכר מאוחר מדי לעשות קולות של כבאי. ביטחון המדינה נפגע ונתניהו ניסה להתחמק מאחריות. הוא פעל לאט מדי ומאוחר מדי". 

בהתייחסו להמשך האירועים בקרב ערביי ישראל אמר הרצוג: "אין הנהגה לאומית אחראית. קריאתו של ראש הממשלה לערביי ישראל היתה חמורה מאוד. מי ששופך דלק על המדורה שלא יתפלא על גובה הלהבות. ראש הממשלה עסוק במרדף מנדטים אחרי נפתלי אבו עלי". הרצוג הוסיף כי "ערביי ישראל הם אזרחי ישראל", וקרא להרגעת הרוחות.