בפגישה ביום חמישי הזהיר מלך ירדן עבדאללה, כי אם יימשכו פעולותיה של ישראל בירושלים ובהר הבית, עלול הדבר לפגוע במאבק שארצות הברית מובילה נגד ארגון "המדינה האסלמית". כך דווח העיתון הלונדוני ״אל-חיאת״.

בינתיים, ציר פרלמנט בירדן טוען כי ראש הממשלה נתניהו ישוב לבירת ירדן בתחילת השבוע, כדי להשלים את השיחות על הרגעת הרוחות בהר הבית. מוחמד אל-קטאטשה אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הפיסגה בירדן נועדה להפיג את המתיחות בירושלים, אך לדבריו אין בטחון שהעניינים אכן יירגעו.

עם זאת, שר החוץ האמריקאי, ג׳ון קרי, אמר כי אם יעמדו ישראל, ירדן והפלסטינים במילתם, כבר תורגש בימים הבאים רגיעה בשטח. קרי אמר ביום חמישי, בתום פגישת הפסגה בעמאן בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו והמלך עבדאללה, כי ישראל וירדן התחייבו לנקוט שורה של צעדים מעשיים להרגעת המתיחות באתרים הקדושים. לדבריו, גם הפלסטינים הבטיחו לעשות כל שביכולתם לעצור את האלימות ולשנות את האווירה.

בירדן חוששים מאוד מהתעצמותו של ארגון דאעש, אשר שם לו למטרה לכבוש גם את שטחי הממלכה האשמית ולכן שמחו לנוכח הידיעות כי כוחות הצבא של עיראק הצליחו לפרוץ את המצור שהטילו אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית" על בית הזיקוק הגדול סמוך לעיר בייג'י. אמש השתלט הצבא על רוב העיר עצמה, ושחרר אותה מידי המורדים.

במקביל, ראש המטות המשולבים של צבא ארה״ב, גנרל מרטין דמפסי, הגיע היום בשבת לביקור פתע בעיראק לדון בהרחבת המערכה נגד דאעש. לדבריו, ברצונו להתרשם ישירות מהסיוע הלוגיסטי שהצבא האמריקאי מעניק לצבא עיראק ולכוחות הכורדיים הנלחמים בארגון הקיצוני. בשבת תקפו מטוסי קרב של הקואליציה עמדות של דאע״ש בעיר הכורדית-סורית קובאני, שעל הגבול עם טורקיה.


יארח את נתניהו? עבדאללה מלך ירדן. צילום: רויטרס

עיתון הולנדי טוען: "ישראל ניסתה לחסל את נסראללה בחג העשורא"

גורם ביטחוני אירופי בכיר, העובד באחת השגרירויות בתל-אביב, חשף בפני העיתון ההולנדי "דה-טלחרף", כי ישראל ניסתה להתנקש בחייו של מנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה, במהלך חג העאשורא הקדוש לשיעים, אך המבצע בוטל ברגע האחרון.

הגורם חשף כי ההתנקשות הייתה אמורה להתבצע באמצעות ירי של טיל מונחה בעל ראש נפץ קטן אך קטלני, שישוגר ממל״ט שיחדור לשמי לבנון. זה אמור היה להיראות כאילו נסראללה לא נהרג מירי של טיל אלא ממטען חבלה או מחבל מתאבד.

המבצע בסופו של דבר לא יכל לצאת אל הפועל מאחר וכוחות סיירת מטכ"ל אשר היו אמורים להיות מוצבים בשטח, לאחר אימונים אינטנסיביים לקראת המבצע, לא יכלו להתפרס כראוי עקב ההיערכות של כוחות חיזבאללה ושומרי ראשו של נסראללה במקום האירוע. עוד נטען, כי שעת השין הייתה הופעתו הפומבית של מנהיג החיזבאללה.

גורם ביטחוני בישראל מסר לעיתון, כי לראשי אנשי חיזבאללה היו קסדות הקשורות למכ״מ רוסי שמוצב בדרום לבנון, וחדירת המל״ט זוהתה על ידם.


שוב היה על הכוונת. חסן נסראללה. צילום: רויטרס